Deformerad ammo

Här snackas det om Luftvapen ammunition

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Deformerad ammo

Inläggav andersson 22 aug 2009, 10:20

Beställde 11 burkar ammo för näst intill 1000 spänn! Jo vad händer när jag får paketet alla 11 burkarna deformerade!! Emballaget var väl tilltaget från hurricane men dom idioterna på posten måste ha kastat paketet i väggen. Någon annan som råkat ut för postens kärlek till och ha sönder saker som skickas? :evil:
andersson

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Skytteklubb: Blitzkreig field target
Luftvapen favorit: Ju 87 stuka

Re: Deformerad ammo

Inläggav Daniel 22 aug 2009, 10:47

jag har råkat ut för postens bristfälliga hantering. dock orkade jag inte reklamera.
Don't walk in front of me, I may not follow; Don't walk behind me, I may not lead; Walk beside me, and just be my friend
Användarvisningsbild
Daniel

Tack utdelade: 176 gång
Tackad: 216 gånger i 164 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Theoben slr 98

Inläggav Skogshuggarn 22 aug 2009, 10:51

Jodå, jag är oxså en av de drabbade .
Användarvisningsbild
Skogshuggarn

Tack utdelade: 22 gång
Tackad: 78 gånger i 42 inlägg
Luftvapen favorit: FwB 150

Inläggav Dark Of Light 22 aug 2009, 12:43

Aah... Posten... Inget ovanligt alls! Posten tillhör en av dessa små delar av vårt samhälle som jag har ytterst lite förtroende för. De andra delarna kan man oftast välja bort men Posten är man ibland beroende av... Och det vet de ju... Hade en polare som jobbade på Posten en tid och han blev förvånad själv över hanteringen ibland: "-Men se här ett julkort med åtminstonde lite oläslig text... ja, ja vi slänger väl den". Paket kastas för att ingen orkar längre GÅ till rätt korgvagn och LÄGGA ner paketet trots illröda "Handle with care" eller "Ömtåligt" lappar... Att brev/paket kommer bort eller anländer som gångna genom en bilpress är tyvärr inte alls ovanligt. Ska snart själv returnera en TV box för service... Hur ska det gå... :shock:
Finländarnas rykte om brutalitet är välgrundat. Deras operor håller på i tre till fyra dagar och de har inget ord för ”fluffig”.
Användarvisningsbild
Dark Of Light

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 19 gånger i 11 inlägg
Luftvapen favorit: Analoga luftvapen

Inläggav Tickstart 22 aug 2009, 13:34

Jobbar man på lager med paket osv är det rätt svårt att inte skada något, man hanterar ju trots allt paket precis hela dagen, de allra flesta klarar sej dock.
Olyckor händer, jag vet.
Du hade nog bara otur, ring dem och säg vad de är skyldiga dej.
Sol i sinne, brun inne
Användarvisningsbild
Tickstart

Luftvapen favorit: 'ol 98

Inläggav andersson 22 aug 2009, 18:59

Jag hade nog inte brytt mig om det hade varit ett par askar men 11 skadade av 11???
Kanske blir i framtiden att man 2ggr om året kastar sig i bilen och drar ner till hurricane och fyller hela baggaget. :-)
andersson

Inläggav Fjutt 24 aug 2009, 19:32

Kom över en ask Gyttorp cal22 på vapenbutiken idag glad i hågen knallade jag hem med dessa öppnade asken och jösses såg ut som skit knöliga och fula kollade upp detta lite mera var tillverkade i Spanien så akta er för Gyttorp synd att sätta sitt namn på så sunkig produkt.
Användarvisningsbild
Fjutt

Tackad: 7 gånger i 4 inlägg
Luftvapen favorit: Feinverkbau

Inläggav M-Johansson 24 aug 2009, 19:39

jag har en speed shotting utrustning på jobbet som hyrs ut den skickas med posten ca 2ggr i veckan lådan är gjord i plyfa och plåt hörn riktig kraftig faktist men det håller inte änndå posten har nog typ lastmaskiner (volvo bm L170) vid paket hanteringen tror jag
M-Johansson

Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Skytteklubb: ??????
Luftvapen favorit: fx cyclone bt simalux 6-24*50

Inläggav andersson 24 aug 2009, 20:34

Ja och för att samla ihop alla paketen verkar dom ha catepillar d12:or med schaktblad :shock:
Skicka en ny bössa med posten måsta man först köpa en 40 fots container ställa bössan i mitten och fylla resten med byggskum.
andersson

Inläggav Mhunter 24 aug 2009, 22:14

Jag har oxå åtskilliga gånger fått paket och försändelser förstörda av posten. De är helt förjä**iga i sin hantering av gods. De lyckas buckla och ha sönder sånt man inte ens tror ska pajja. Dessutom kan man glömma allt vad ersättning heter, OM man inte försäkrat försändelsen. Posten har varken försäkringar eller garantier för försändelser som inte extraförsäkrats.
Jag har dessutom råkat ut för att paket försvinner helt längs vägen, i ett fall granskade jag det hela och det visade sig att de "missat" min nästan 1år gamla eftersändningsbeställning så de levererade ut till gamla adressen, men när inget namn fanns på dörren - gick paketet upp i rök. De har ju både kreti och pleti anställda längst ut, så det var ju inte konstigt. Men se, vem som jobbade då och bar ut försändelsen, det kunde/ville de inte hjälpa till med.

Jag försöker i det längsta undvika Posten - alla andra sätt, t.o.m. bussgods är mycket mer rädda om godset.
Have a nice day!

I luftskåpet:
Hatsan AT44 .22
Gamo Magnum mod .177
BSA Meteor MkII .177
Excellent 5,5
Walther CP99c .177
Användarvisningsbild
Mhunter

Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 2 gånger i 2 inlägg
Skytteklubb: Nej - freerider
Luftvapen favorit: Crow Magnum, Hatsan AT44 .22

Inläggav yellonet 25 aug 2009, 10:19

andersson skrev:Jag hade nog inte brytt mig om det hade varit ett par askar men 11 skadade av 11???
Kanske blir i framtiden att man 2ggr om året kastar sig i bilen och drar ner till hurricane och fyller hela baggaget. :-)

Tveksamt om bilen skulle må så bra av att få skuffen fylld med bly :lol:
---
FX T12 Whisper (.22)
BSA 240 Magnum (.177)
Crosman 2240 (.22)
Anics A-1001 (.177)
yellonet

Tack utdelade: 12 gång
Tackad: 16 gånger i 15 inlägg

Inläggav andersson 25 aug 2009, 11:30

Volvo xc70 (nivåreglering) = truck :-)