Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Hankperformance skrev:Vad är de som ska vara problem med fartomställaren då o hur kollar man att pipan sitter ordentligt???
De jag har märk är att i bland får man hjälpa till att skjuta fram laddarmen hela vägen för att den ska täta mot o-ringen i pipan. Har alltid varit nogran med de när jag skjuter in men kanske inte när man övar hastighetKan man ställa trycket på laddarmen så att den smäller tillbaka hårdare???
Tack på förhand/ Henke
ogster skrev:Kan helt enkelt va så att du har fått en rutten pipa, men prova dig igenom JsB:S sortiment med kulor.
Vissa pipor skjuter ruttet med 5,51 medans 5,52 skjuter gallant.
mathewsbow skrev:Om samlingen inte har sin förklaring i bössan kanske det sitter i kikaren, om det inte finns möjlighet att skjuta med öppna riktmedel så kanske det går att prova en annan kikare, det kan ju tänkas att kikaren inte är skottfast, (men det låter lite underligt på en PCP)
pentti50 skrev:både min tyffe o cyclon skjuter hål i hål på 20m med fx amo,så jag tror inte det är fel på fx kulorna.
Hankperformance skrev:pentti50 skrev:både min tyffe o cyclon skjuter hål i hål på 20m med fx amo,så jag tror inte det är fel på fx kulorna.
Är de 10J på dom då eller? Har hört att precisionen ska öka när man kör 45J
gubbe skrev:Säger dom på FX att 13mm på 20m vid 10j är normalt och okej ? Är det rätt uppfattat.
marhol skrev:13 mm tycker jag låter mycket... är det sämre precision i en .22:a än en .177:a?
Nu var det längesedan jag sköt med min Cyclone men jag kan inte minnas att den spred SÅ mycket.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster