Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
öberg skrev:lite om mina egna personliga erfarenheter och tycke!
öberg skrev:dataprogram säger kanske lite olika mot det jag beskrivet.
Inte ett enda program som fällt ett enda mål åt mig i skogen
Jag har hittat det som passar mig och tror man på nåt så är det mycket värt när man sitter där och skall trycka av!
Hmm, menar du inte "mest flackskjutande i lägre energinivåer"?öberg skrev:Tittar vi på fjäderklassen i 10 joule så tycker jag att .177 har ett övertag gent imot dom andra kalibrarna då den är mest flackskjutande i lägre farter.
Tackar.öberg skrev:Fick frågan om jag kunde skriva lite om de olika kalibrarna, och är kommer lite om mina egna personliga erfarenheter och tycke!
yellonet skrev:Hmm, menar du inte "mest flackskjutande i lägre energinivåer"?öberg skrev:Tittar vi på fjäderklassen i 10 joule så tycker jag att .177 har ett övertag gent imot dom andra kalibrarna då den är mest flackskjutande i lägre farter.
öberg skrev:yellonet skrev:Hmm, menar du inte "mest flackskjutande i lägre energinivåer"?öberg skrev:Tittar vi på fjäderklassen i 10 joule så tycker jag att .177 har ett övertag gent imot dom andra kalibrarna då den är mest flackskjutande i lägre farter.
Blir inte betydelsen i ditt sätt att uttrycka sig det samma som i mitt![]()
Om kulorna går i samma fart får de ju (nära nog) samma bana oavsett kaliber.
öberg skrev:Om kulorna går i samma fart får de ju (nära nog) samma bana oavsett kaliber.
Om du har låt säga Jsb 4.51 kula och 195mps och sedan tar en .20 och lägger den i samma fart. Ligger du under 10j med den senare då?
Bsa_Airsporter skrev:nya bössan skjuter jag både bättre o längre än med mina föregångare .20 bössan är en AA S400 Carbine
Bsa_Airsporter skrev:med nya bössan skjuter jag både bättre o längre .20 AA S400 Carbine inskjuten på 25m.
den smiskar samtliga .22 bössor jag haft och nästan snudd på att piska min älskade Cutlas .177 men kulan droppar lite för mycket
öberg skrev:Fick frågan om jag kunde skriva lite om de olika kalibrarna, och är kommer lite om mina egna personliga erfarenheter och tycke!
För att följa länken så måste du registera dig.
.25 .22 .20 och .177
Kommer längre fram ge mer fakta i målet, detta var mest hur jag tänker om de olika kalibrarna.
eddie skrev:Bsa_Airsporter skrev:med nya bössan skjuter jag både bättre o längre .20 AA S400 Carbine inskjuten på 25m.
den smiskar samtliga .22 bössor jag haft och nästan snudd på att piska min älskade Cutlas .177 men kulan droppar lite för mycket
Vilket är längsta avstånd med träffbild som en 50öring? Jag fick nämligen ett vansinnigt sug efter en AA S400 Carbine i valnöt nu![]()
Man kanske ska ha en i .20 om man når 50m med snygg träffbild i 10j Vad tror du?
eddie skrev:Kan undra vad skillnaden är i stabilitet mot lite vind och kanske regn mm i samma effekt om man väljer bästa kulan med samma bc mellan tex
cal.22 med JSB exact jumbo monster 25,4gr mot
cal.25 med JSB Exact King 25,4 gr ??
Nicke2 skrev:eddie skrev:Kan undra vad skillnaden är i stabilitet mot lite vind och kanske regn mm i samma effekt om man väljer bästa kulan med samma bc mellan tex
cal.22 med JSB exact jumbo monster 25,4gr mot
cal.25 med JSB Exact King 25,4 gr ??
eftersom man har samma bc (vilket egentligen är omöjligt) så går 22 stabiliare på grund av mindre yta.
Normalt så har 25 betydligt bättre bc i verkligheten och går nästan alltid mycket bättre än 22
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster