Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
eddie skrev:Och vill man ha en mindre variant tex 6L 300bar 3295kr
och på Blocket finns det en begagnad AGA 2.5 liter o-tryckt för 500kr om man vågar chansa
Grus skrev:Köpte en 8l 300 bars flaska igår,knallade in i en dykbutik o fråga,dom hade en hel hög begagnade tuber,den var nybes o provtryckt till år 2016,fylld var den också såklart,gav 1200 spänn,tycker jag va helt ok.
Musjägaren skrev:Tack för alla intressanta samt hjälpsamma svar!!!
Jag är inne på Grus linje, begagnat funkar lika bra eftersom tuberna är provtryckta samt godkända 5 år framåt för ca 1200:- för 8l /300bar. Nice price!! Precis vad jag är ute efter. Ska kolla upp med dykbutiker runt sthlm området. Bara ut och leta, så får vi se vad jag släpat hem.
Jo, en fråga till...
Hur många ggr fyller 8l /300bar en Hatsan original tub på 180cc?
Jag har räknat själv till ca 44ggr, fast det bör bli färre ggr med felmarginalet "tryckfall" inräknat. Nån som har räknat??
Självklart, hittar jag 12l/300bar för ett par hundra lappar mer, då är det hugget som stucket givetvis.
Tack ännu en gång... på förhand!!
Jazz skrev:Nej inte 50 bar, då funkar inte själv regleringen. Skulle tro att under 90 bar kan man inte gå.
Jazz skrev:Nej, jag har inte fel. Visst funkar det att skjuta och säkert ända ner till 10bar. Det var inte det jag påstod.
Undra om du inte har fel där. En själv reglerande ventil bygger väl på att hammar fjädern öppnar ventilen mer och mer på grund av att (mot) trycket blir lägre i tuben.Jazz skrev:men det är inte detta tryck du skjuter med.
Mängd luft skulle jag säga.Jazz skrev:Trycket efter ventilen
Jazz skrev:Du har ett fyll tryck på tuben som är runt 200bar, men det är inte detta tryck du skjuter med. Trycket du skjuter med ligger mellan 90-150 bar beroende hur hårt den är ställd. Kommer du utanför gevärets arbetsområde får du en kass träff bild. Därför är det ingen ide utan bara slöseri med ammo att gå utanför arbets området. Gevärets arbetsområde ställer du med hammarfjädern. Med en Hatsan som inte är strypt borde man få ut mellan 30-40 skott per fyllning i bössan.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster