hei alle sammen

nå som vinteren står for turen så blir det jo dårlig med futt i den!!! når man bruker co2 patroner.
jeg skytter også mye. så det blir en stor utgjift med 88grams co2 patroner.for etter litt tuning sitter jeg i gjen med 160 gode skudd på en 88grams patron.
derfor kom jeg på tanken om å kovertere den til
pcp. så en 500mm 240cc tube i fra fx ble kjøpt inn.vel lang vente tid men jeg gjik å ventet i fem måneder på den
her kommer en liten gaiude til hvordan du kan få dette til selv.
begynn med å få tak i en fx tube.sikkert lettere for dere svensker

under tuben ser dere ventilen til 850airmagnumen som tuben skal skrus fast i. samme plas som 88grams patronen.
så må du ta deg en tur til din lokale hydralikk butikk eller noen som driver med høytrykk koblinger. ta med deg 850 ventilen fin deg et mellom stykke som passer gjengene i 850 ventilen.
dette mellom stykket har samme gjenger i begge ender. jeg fant ikke noen som passet direkte i fx tuben. derfor måtte jeg modifisere fx tuben! lage samme gjengene i den. som det er i 850 ventilen.
når du har fått gjort dette så ser den sånn ut. du må også kopiere den enden som skal skrus inn i 850 ventilen så den blir lik 88grams patronen. vis du ikke gjør dette ødelegger du oringen i 850 ventilen.

her er et bilde av den sammen skrudd med 850 ventilen. husk å bruke bra med locktite ikke den som låser gjengen. men en type som heter locktite 577 som er beregnet for høyt trykk.

da er det bare å skru fast 850 ventilen på blokka i børsja. å lage hull i forsjeftet så tuben stikker igjenom.
sånn blir det sende ut da i hvertfall.

da er du klar til å fylle/skytte med din 850 som går på luft!
det er en ting som er viktig å tenke på dette er jo en co2 børsje. å i en 88grams co2 patron er det 60bar.
så du kan ikke fylle på 200bar på denne børsja. i min 850 har jeg flow modda ventilen å montert strammere hammerfjer.
denne fyller jeg nå til 130bar fyller jeg mere en dette så låser 850 ventilen seg. å nå sitter jeg i gjen med en børsje som jeg får 50+ gode skudd på en fylling.
har ikke fått målt den i cronograf enda venter på en som er bestilt. men en ting er helt klart det er mye mer trøkk i den nå.

å den har blitt mye billigere å bruke...
å jeg har ikke noe problem med kulda lenger...
pcp 25cal eun jin sumatra 2500.pcp 22cal 850airmagnum xt.custom crosman 2240.crosman 2250xe.