Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Kul med projekt iblandAnnars är dom inte speciellt dyra ifall man inte har kunskapen & vill ha en.
börne skrev:
Fick nästan panik när jag såg mikrometernInte gjort annat än tighta passningar i två dagar, skönt det är klart & HELG!!!!
Captain Beefheart skrev:Har själv svarvat drivaxlar i syrafast rostfri fykanstång hela veckan, som sagt, skönt med helg
börne skrev:Captain Beefheart skrev:Har själv svarvat drivaxlar i syrafast rostfri fykanstång hela veckan, som sagt, skönt med helg
Sorry för OT nu.
Vi håller på med den fjärde & femte bandtorken nu. Process utrustning åt industrin som gör pommes, allt material i syrafast, stora jävla as. Börjar bli tjatigt, när det ena projektet är klart så ska dom ha fler, inte gjort annat än dessa maskiner detta året, plus annat emellan för min del som svarvar & fräser!!
Här är en en kort & en lång ihopsatta, det är två av den kortare vi gör nu, svårt att se skalan men axlarna till bandet är 100mm i diameter & 4300mm långa så förstår du storleken lite bättre.
vettedax skrev:En fråga, är det olika tolkar för luftpistol tavla å vanlig 5 prickade för gevär
Nitro skrev:Jag köper mina tolkar hos Anders på Älmhults skytteservice
För att följa länken så måste du registera dig.
XY1 skrev:BR UK säljer tolkar enligt WRABFs regelverk.
Captain Beefheart skrev:XY1 skrev:BR UK säljer tolkar enligt WRABFs regelverk.
Jag dom hade fina i rostfritt stål För att följa länken så måste du registera dig.
Men jag hittar ingen där heller som har smalare styrning för dom som skjuter 4,5 mm (.177") Men det kanske inte är någon som skjuter 4,5 mm inom Br, jag är ju väldigt grön i den skytteformen.
4,5 mm men hålen tolkas med .22 tolk
Captain Beefheart skrev:XY1 skrev:BR UK säljer tolkar enligt WRABFs regelverk.
Men jag hittar ingen där heller som har smalare styrning för dom som skjuter 4,5 mm (.177")
vettedax skrev:Stockholms vapen fabrik har, 80 kr styck.
vettedax skrev:https://stockholmsvapenfabrik.se/shop/sv/tillbehor/338-taveltolk-45mm-luftgevar.html
Nitro skrev:Tycker själv att det går utmärkt att tolka med .22 tolk trots att jag skjuter med .177
vettedax skrev:Jag som var bombsäker på att man hade en för varje kaliber .eftersom de är så billiga.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster