Leopold skrev:en annan dag är det en barnfamilj i bilen och som kanske inte kan reagera lika snabbt just då.
Ja man har mer eller mindre dagligen nytta av att på ett säkert sätt kunna hantera sin bil ibland alla som åker runt i sin rövtransport utan att ha den minsta koll på var deras eller andras fordon befinner sig, alla borde testa var gränsen går osv i sina bilar & verkligen lära sig att hantera ett fordon, finns bra förarkurser eller bilklubbar där man kan betala en slant & köra bana där man snabbt lär sig vad en vanlig svennebil verkligen klarar av vilket är guld värt i många situationer som uppstår i trafiken!
Många sitter ju & sover bak ratten & ser eller märker inte ett skit om var dom själva eller andra är på väg & hamnar dom i en situation kan dom inte hantera den på ett effektivt sätt.
Som i vintras när en dagdrömmare ligger på en påfart ut på motorvägen, det var snömodd i vänsterfilen & jag ville givetvis inte gå ut i den i onödan, jag släpper av & lämnar gott om plats, han rullar på & jag ser inget konstigt alls i situationen då den ju är helt normal förrän han helt plötsligt tvärnitar (antagligen då han helt plötsligt vaknar upp från sin dröm & ser mig) & får inte stopp på sin bil förrän han är helt ute i högra filen på motorvägen där han får stopp på skiten, jag håller väl 80km/h då & får kasta ut bilen i vänster körfält... antisladd jobbar som en galning & jag får parera tills jag återfår kontrollen & utan förarkunskaper lite över drömmarna hade det garanterat slutat i räcket eller diket. Den snubbens läsning av en helt normal trafiksituation var inte den bästa
Bara ett exempel i högen på hur jävla farliga ointresserade & urusla drömmare är jämfört med dom som är lite på hugget & verkligen vet hur en bil ska hanteras.