Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
bebbe skrev:För att alltförmånga går på sannolikhetsinlärning. Det har inte hänt förr. Eller det händer inte mig....Helikopter skrev:Vår kollektiva förmåga och intelligens är något jag reflekterar över i pandemin. Vi visste i början av januari att det fanns ett isolerat utbrott i Wuhan.Allt eftersom har läget förvärrats dag för dag. Och ändå har alla alla länder i världen nu i princip inhemsk en smittspridning. Varför klarar vi inte av att agera smartare som kollektiv?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Bra därFreerider skrev:bebbe skrev:För att alltförmånga går på sannolikhetsinlärning. Det har inte hänt förr. Eller det händer inte mig....Helikopter skrev:Vår kollektiva förmåga och intelligens är något jag reflekterar över i pandemin. Vi visste i början av januari att det fanns ett isolerat utbrott i Wuhan.Allt eftersom har läget förvärrats dag för dag. Och ändå har alla alla länder i världen nu i princip inhemsk en smittspridning. Varför klarar vi inte av att agera smartare som kollektiv?
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det är mest rationalisering. Peter Watts förklarade det bra i För att följa länken så måste du registera dig.:...You rationalize, Keeton. You defend. You reject unpalatable truths, and if you can't reject them outright you trivialize them. Incremental evidence is never enough for you. You hear rumors of Holocaust; you dismiss them. You see evidence of genocide; you insist it can't be so bad. Temperatures rise, glaciers melt—species die—and you blame sunspots and volcanoes. Everyone is like this, but you most of all.
Batistuta skrev:Nu har USA mest smittade precis som jag anade. Deras kurva är dramatisk![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
bebbe skrev:Känns som om våran kurva ökar nu. 92 döda
börne skrev:Batistuta skrev:Nu har USA mest smittade precis som jag anade. Deras kurva är dramatisk![]()
Procentuellt skiljer det inget mot Sverige. Deras kurva är dock brantare än vår.
Dom är 327,2 miljoner (2018) 86000 smittade. 0,03%.
Vi är 10,12 miljoner (2018) 2900 smittade. 0,03%.
Såklart ett stort mörkertal, vi kollar ju inte ens folk längre utom när dom ska in i vården. vet inte hur andra länder gör där?
Nä detta är fan inget skoj... är lite småsnuvig så inget skytte blir det heller imorrn
per1 skrev:Jeg er selv i risikosonen, 72 år med KOLS av 3. grad. Bor alene i eget hus på "bondelandet" . Ingen andre naboer enn sønnen som bor i eget hus på samme eiendom.
Tempest skrev:vi kommer inte att kunna hälsa på dem i påsk för första gången någonsin, det känns konstigt men det är bara att gilla läget och förhoppningsvis kan vi träffa dem senare till sommaren.
Känns inte helt bra! Hoppas nu folk tar detta på allvar så vi inte spränger gränsen på hur många vi kan ta hand om.....börne skrev:bebbe skrev:Känns som om våran kurva ökar nu. 92 döda
Ännu fler nu.
börne skrev:Nä vissa beter sig korkat.
Som den 25:e då det var löning, klubbarna på Stureplan var stängda, då drog dom till krogarna på Södermalm som om ingenting har hänt & krökade på, trängdes i lika stora massor av folk som vanligt... puckade människor.
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst