Den officiella coronatråden!

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Den officiella coronatråden!

Inläggav Leopold 27 mar 2020, 21:46

Har ju funnits en gräns på 500 pers max sedan några veckor.

Det är otroligt många arrangemang som ställts in efter att detta påbud kom ut, bla har man på min arbetsplats ställt om fysiska konferenser till digitala och det handlar inte nödvändigtvis om att det skulle vara fler än 499 pers närvarande. Arrangemang om 100, 200, 300... skit samma. De flesta fattade poängen och ställde in och det gjorde vi också. Sunt förnuft, intentionen begreps och åtgärder vidtogs direkt på alla större sammankomster.

Sedan kom detta med att universitet och gymnasier skulle gå över till digitalt, detta var bara en fortsättning och logisk konsekvens av redan existerande restriktioner. Hos oss ställdes alla salstentamina in, föreläsningar osv. Vi jobbar idag nästan uteslutande via videoplattformar och andra digitala kommunikationsmedel.

Där är vi idag när vi nu får reda på att folksamlingar på över 49 pers förbjuds (exakt vad detta betyder i praktiken får vi se, hur är det i kollektivtrafik, affärer etc).

Men skit samma: jag tror alla begriper vad det är vi måste uppnå.

Noterar också att det funnits en del trista undantag från vad jag ser som ”sunt förnuft”, tex där man organiserar ”after ski” eller konserter/föreställningar där man tillåtit upp till och med 499 personer. Då har man inte begripit vad detta handlar om.

Någonstans behövs det att folk kan betros med att utöva ”sunt förnuft” efter givna riktlinjer, utan att polis och militär ska behöva kallas ut på gator och torg för att puckla på folk med batonger och tårgas för att se till att hårda regler efterlevs. Känns absolut främmande i Sverige får jag säga och jag skulle bli förvånad om det skulle behövas här.
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Inläggav börne 27 mar 2020, 21:46

Skillnad på att sköta sitt jobb & oturligt nog bli smittad mot att självmant gå ut & trängas på en nattklubb i dessa tider.

Ang ditt Skåne prat, Du kan garanterat även bli smittad i lilla Blekinge även om ni klarat er lindrigt hittills om man ser till antal bekräftade, men sen har ni ju bara 160 tusen invånare medan Skåne har 1,4 miljoner. (2018)

Vi har 0,02% & ni 0,01% bekräftade fall.
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA Galahad R Carbine/Aztec 5,5-25X50
AA S400F Classic/Aztec 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
HW35E/UTG 3-12X44
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne

Tack utdelade: 2929 gång
Tackad: 6298 gånger i 2489 inlägg
Skytteklubb: Mörrums Skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms

Inläggav börne 27 mar 2020, 21:51

Leopold skrev:Där är vi idag när vi nu får reda på att folksamlingar på över 49 pers förbjuds (exakt vad detta betyder i praktiken får vi se, hur är det i kollektivtrafik, affärer etc).

För att följa länken så måste du registera dig.

HW35E/UTG 3-12X44
Användarvisningsbild
börne

Inläggav densvenske 27 mar 2020, 21:51

börne skrev:Skillnad på att sköta sitt jobb & oturligt nog bli smittad mot att självmant gå ut & trängas på en nattklubb i dessa tider.

Ang ditt Skåne prat, Du kan garanterat även bli smittad i lilla Blekinge även om ni klarat er lindrigt hittills om man ser till antal bekräftade, men sen har ni ju bara 160 tusen invånare medan Skåne har 1,4 miljoner. (2018)

Vi har 0,02% & ni 0,01% bekräftade fall.

Man skulle hållt sig i sverige!!!!! inte danmark! :cheeRs:
Air arms s200
Stroeger x20

Bild
Användarvisningsbild
densvenske

Tack utdelade: 93 gång
Tackad: 34 gånger i 25 inlägg
Skytteklubb: Mörrums skyttegille
Luftvapen favorit: Air Arms S200

Inläggav Leopold 27 mar 2020, 22:00

börne skrev:
Leopold skrev:Där är vi idag när vi nu får reda på att folksamlingar på över 49 pers förbjuds (exakt vad detta betyder i praktiken får vi se, hur är det i kollektivtrafik, affärer etc).

Tack börne!

Det bara förstärker vad jag och troligen de flesta redan har fattat. Handlar om att i största möjliga mån hindra icke nödvändiga sammankomster av folk, kan man lyckas med den delen så är väldigt mycket vunnet.

Egentligen liknande som med det tidigare ”max 500” bara att det nu är max 50 och det är därför man nu måste ge konkreta råd om vad som gäller i kollektivtrafik och affärer osv. Sunt bondförnuft gäller fortsatt.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav Silwer 27 mar 2020, 22:08

Ännu ör inte alla nattklubbar stängda i Stockholm hlr jag men väldigt många märker nåman gar stängt nu till slut, de följde cåvarandra rätt fort när det nog insågs att det var tokerier.

Och ja många arrangenang är inställda, mina marknader jag brukar babbla om får jag vara utan i några månader, men det får nan ju förstå, det är inte lämpligt ned folksamlingar på det sättet och de som skulle varit nu var ju inomhus i arenor.

Det ör ju inte mycket att säga ner än att det kommer fler år vi kan inte ha den typen av arrangenang som det ör nu, ich trolugen har vi mnader ivar av risker, att få väldugt mnga sjuka på ån gång kan vara ner än vad som klaras av.

Att många dör i sydeuropa är nog just att där finns ingen hjälp för så många de ör.

Sverige har många äldre människor men vi är ganska få relativt, det är inte presus förvånande att Stockholm drabbats värst, den enda stad av någorlunda storlek vi har.

I mitt område retas jag som sagt att inte infornationen förståtts mestadels.

Der gäller nu att ha så få sjuka samtidigt, sen får vi se framåt sommaren helt enkelt vad det hör är, även jag tror ju på att länder kan variera mycket i hur de drabbas.

Att det är tråkugt att isolera sig hör inte till.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Inläggav Silwer 27 mar 2020, 22:13

Appropå gym, en del har stängt sina kedjor ändå, är väl ett personligt val då.

Jag har dock inte själv sett någon md munskydd får jag erkänna, däremot märks det ju att filk enbart gör just det de ör i affären för snabbare än vanlugt.

Det infaller väl under "sunt förnuft" mycket, och det är nog så viktigt som förbud.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Helikopter 27 mar 2020, 22:16

Jag tycker att om FHM säger att det är OK att samlas upp till 500 pesoner så ska det vara just det, helt OK. Om 499 pesroner inte är OK så skulle gränsen varit lägre

Nu säger man från politiskt håll att det som följt rekommendationerna och haft samlingar nära men under 500 pers gjort fel . Kanske ett sätt skylla ifrån sig om det går riktigt åt pipan.
Helikopter

Tack utdelade: 50 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Inläggav Silwer 27 mar 2020, 22:20

Varför måste nan samlas så i onödan om det jan undvikas i några månader?

Det finns inga garantier öht, chansen i en filksamling på 500 man rör sig i är större spilaet.

Vet inte riktigt vilka typer av sammankomster de 500st är som är så viktiga och som kan garanteras?

Är det att hänga på stan eller nåt?
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Leopold 27 mar 2020, 22:25

Väldigt mycket av vad man som medborgare och förvärvsarbetande kan göra beror givetvis på vad man arbetar med.

Ett tips om man är flera i hushållet som nu behöver jobba mestadels hemifrån: varför inte avdela ett rum som gemensamt kontorslandskap fullt utrustat med riktiga kontorsstolar, skärmar, skrivbord etc. Man behöver absolut inte jobba med samma saker för att dra nytta av social kontakt under arbetsdagen.

Det man ska passa sig för är att sitta och säcka ihop i soffan med laptopen i knät i sin egen lilla bubbla.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav Silwer 27 mar 2020, 22:28

Jag förstår det rent politiskt bestämt men rätt lött kan man ju avfärda det som för stor risk utan att vara priffs.

Ingen lär ju bli arresterad för ev äldre tankar, självklart har det nig gissats väldigt mycket innan vi kom hit, hur ån bra nan anser spnt hör uträkbat hade inte jag infunnit mig iaf, det här stryr vi inte över på det sättet känner jag.

Folk är olika givetvis och beriende på vem som sagt något blir deras handlingar olika såklart.

Imo var det för trögt i början ingen visste läget riktigt, lyssna på Kina bortser jag helt från.

Nåja vi kan inte göra mer antar jag som nation nu utan det är mycket upp till folket.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Leopold 27 mar 2020, 23:34

Helikopter skrev:Jag tycker att om FHM säger att det är OK att samlas upp till 500 pesoner så ska det vara just det, helt OK. Om 499 pesroner inte är OK så skulle gränsen varit lägre

Nu säger man från politiskt håll att det som följt rekommendationerna och haft samlingar nära men under 500 pers gjort fel . Kanske ett sätt skylla ifrån sig om det går riktigt åt pipan.

Det framgår väl med all önskvärd tydlighet: som det varit ett antal veckor, absolut inte ok med mer än 500 pers. Ingen jag känner till tolkar detta som att det skulle vara helt ok helt plötsligt med tex 499 personer i samma lokal och tex anordna en sammankomst med just detta antal eller strax därunder. Då har man inte förstått alls vad anvisningen betyder och begriper inte ett skvatt varför det finns till.

Jag tror inte du skulle vilja leva i ett samhälle där man som medborgare helt berövas möjligheten att använda sunt förnuft.

Idag blev läget delvis annorlunda. Arrangerar du möten med 50 pers eller över så kan du åka på en rejäl däng med böter och ev fängelse, betyder såklart inte att allt är fullkomligt perfekt om det vore 49 pers... lika litet som det var ok med 499 pers tidigare.

Anbefalles: sunt bondförnuft. I Tyskland några mil söder om Sverige så är folksamlingar större än 2 personer förbjudna idag... go figure.
Användarvisningsbild
Leopold

Inläggav bebbe 28 mar 2020, 06:30

Ang detta med 499 människor.

Jag har haft en del samtal med olika individer om detta och där är det precis så att 499 är ok. Deras totala tolkning är att detta virus är som en vanlig influensa och att alla detta är överdrivet trams..... För hade det varit farligt hade restriktionerna varit hårdare.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe

Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Inläggav Chris 28 mar 2020, 07:20

bebbe skrev:Ang detta med 499 människor.

Jag har haft en del samtal med olika individer om detta och där är det precis så att 499 är ok. Deras totala tolkning är att detta virus är som en vanlig influensa och att alla detta är överdrivet trams..... För hade det varit farligt hade restriktionerna varit hårdare.

det finns nog fortfarandet ganska många som tar det här på lätta axeln... Nybro kommuns socialchefen åker på skidsemester trots att det avråds av kommunen.... hon själv har bedömt att smittorisken är inte högre när hon åker på skidsemester.
träffade en företagshandledare av Swedbanken ute på campingen för 3 dagar sen... han ville verkligen "shake hands" med mig och kallades mig för en"panikmänniska".
igår visades ett pressträff med sjukvårdsdirektören Johan Rosenqvist och smittskyddsläkaren Lisa Labbé Sandelin här i Kalmar... samtidigt dem pratar om social distanz och att man borde stanna hemma vid minsta hostandet så sitter dem tillsammans vid ett bord så nära att dem nästan rör på sig och Lisa hostade torrt i sin armbåge.

så länge ansvariga beter sig på det viset... varför ska "vanligt folk" tycker att risken är stor??

jag vill inte vara negativ men jag tror det kommer bli mycket värre även här i Sverige än dem flesta tror. Läser man internationala seriösa tidningar från Frankrike, Spanien, Italien och Tyskland tx. så tror jag att det är en titt in på framtiden och att vi får förväntar exakt samma situation här hemma fast kanske med lite mer tidsfördröjning och inte riktigt så hastigt.... faktiskt med lite flackare kurva om vi har tur.
Senast redigerad av Chris 28 mar 2020, 07:20, redigerad totalt 1 gång.
It don't mean a thing if it ain't got a spring
för många luftgevär helt enkelt ;) = https://drive.google.com/drive/folders/13n7TnnWy2iSVwkCTJaPIyek1nfh39HQ-?usp=drive_link
Användarvisningsbild
Chris

Tack utdelade: 255 gång
Tackad: 321 gånger i 219 inlägg

Inläggav Nitro 28 mar 2020, 07:51

Chris skrev:
bebbe skrev:Ang detta med 499 människor.

det finns nog fortfarandet ganska många som tar det här på lätta axeln... Nybro kommuns socialchefen åker på skidsemester trots att det avråds av kommunen.... hon själv har bedömt att smittorisken är inte högre när hon åker på skidsemester.
träffade en företagshandledare av Swedbanken ute på campingen för 3 dagar sen... han ville verkligen "shake hands" med mig och kallades mig för en"panikmänniska".
igår visades ett pressträff med sjukvårdsdirektören Johan Rosenqvist och smittskyddsläkaren Lisa Labbé Sandelin här i Kalmar... samtidigt dem pratar om social distanz och att man borde stanna hemma vid minsta hostandet så sitter dem tillsammans vid ett bord så nära att dem nästan rör på sig och Lisa hostade torrt i sin armbåge.

så länge ansvariga beter sig på det viset... varför ska "vanligt folk" tycker att risken är stor??

jag vill inte vara negativ men jag tror det kommer bli mycket värre även här i Sverige än dem flesta tror. Läser man internationala seriösa tidningar från Frankrike, Spanien, Italien och Tyskland tx. så tror jag att det är en titt in på framtiden och att vi får förväntar exakt samma situation här hemma fast kanske med lite mer tidsfördröjning och inte riktigt så hastigt.... faktiskt med lite flackare kurva om vi har tur.

Tyvärr har du säkert rätt, det är också vad jag tror.
SM BR 2013
25m 10J - Brons
50m 10J - Brons
SM BR 2014
25m 10J - Silver
SM FT 2016 10J Guld
SM BR 2017 16J Guld
Användarvisningsbild
Nitro

Tack utdelade: 2261 gång
Tackad: 1467 gånger i 887 inlägg
Luftvapen favorit: FWB 300S, Walther LG 400

Inläggav Helikopter 28 mar 2020, 09:09

Jag tycker personligen att sammankomster över 5 personer borde ha förbjudits sedan länge.

FHM agergar ju för att vi alla skall få smittan (som har chans att tåla den ) med beaktande för vad sjukvården klarar av.

Då är det givet att man sätter gränser som är relevanta och med någon marginal. Precis som gör i alla andra sammanhang.

Hastighetsbegränsningar, nivågränsvärden. Om en brandmydighet sätter max 20 personer i en lokal kan man precis vara det. Skulle det funnits osäkerher had man satt 10 per osv.

Om 499 personer i en samling inte är vad smittkurvan klarar av sätter men inte 500 i gräns och "blamar" de som håller mindre samlingar. Dålig lagstiftning i så fall :)
Helikopter

Tack utdelade: 50 gång
Tackad: 3 gånger i 3 inlägg
Skytteklubb: Nej
Luftvapen favorit: Diana

Inläggav bebbe 28 mar 2020, 09:36

Helikopter skrev:Jag tycker personligen att sammankomster över 5 personer borde ha förbjudits sedan länge.

FHM agergar ju för att vi alla skall få smittan (som har chans att tåla den ) med beaktande för vad sjukvården klarar av.

Då är det givet att man sätter gränser som är relevanta och med någon marginal. Precis som gör i alla andra sammanhang.

Hastighetsbegränsningar, nivågränsvärden. Om en brandmydighet sätter max 20 personer i en lokal kan man precis vara det. Skulle det funnits osäkerher had man satt 10 per osv.

Om 499 personer i en samling inte är vad smittkurvan klarar av sätter men inte 500 i gräns och "blamar" de som håller mindre samlingar. Dålig lagstiftning i så fall :)
Ligger säkert sanning i att man vill att många skall få det och att det är därför man ger dessa ”otydliga” direktiv. Så att vissa (mindre ”bevandrade”) skall tolka det som att det är ofarligt och på så vis driva smittan ”lagom” snabbt.

Men tänker att det är farligt att hantera allt så ”diffust”. Man tar en stor risk, iaf så som jag ser det.

Var ju någon inom sjukvården i Norge som tyckte Sverige hanterade detta märkligt. Och tyckte vi medborgare i Sverige skulle fundera på hur vårat styre ser på människoliv. Hanteringen visar på att man enbart tänker på vad som lönar sig mest.

Anledningen till att det hanteras på detta vis kan man ju fundera på. Jag tror att man helt enkelt redan från börjat vetat att det inte finns ens i närheten utav dom finansiella resurser man skulle behöva för att lösa en sådan här situation.

Skickat från min iPad med Tapatalk
FX Wildcat .22, Hawke Airmax 30 8-32X50 AMX IR
Weihrauch HW45 Bronze Star .22
Weihrauch HW45 .22
Zoraki V2 .22
Chiappa FAS6004 .177
Artemis CP1-M .177
Sig Sauer MPX .177
Användarvisningsbild
bebbe

Tack utdelade: 19 gång
Tackad: 41 gånger i 36 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FX Wildcat .22, Weihrauch HW45

Inläggav Henno3 28 mar 2020, 10:17

Jag är ledsen Leopold men du har alldeles för stor tilltro till människan.

Människan är i grunden korkad, en egoistiskt pappskalle, formad av en global ekonomisk hets där varje enskild individ anser sig vara navet som jorden snurrar kring.
Att då åberopa sunt förnuft är lika fruktlöst som att hålla tillbaka en kräkning vid matförgiftning.

Sorgligt....
"Stå på dig, annars gör någon annan det"!

Weihrauch HW30s.
Feinwerkbau 124 Sport. (Till salu!)
Steyr LP1
Feinwerkbau 603
Henno3

Tack utdelade: 41 gång
Tackad: 126 gånger i 97 inlägg
Skytteklubb: Orust Östra Sportskytteklubb
Luftvapen favorit: Steyr LP.

Inläggav Hanzki 28 mar 2020, 11:07

Sammankomster med max 50 nu, vissa länder har max 2. Hur det är praktiskt möjligt i ett samhälle förstår jag inte, men det lär bromsa takten på smittan och ge sjukvården lite mera tid.
Hatsan Factor. Hatsan Flash. Hatsan Flashpup.
Användarvisningsbild
Hanzki

Tack utdelade: 7 gång
Tackad: 15 gånger i 15 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan Factor

Inläggav Silwer 28 mar 2020, 11:32

Jo jag får erkänna att jag först var veksam jag med, men det här är nget nan ska dra på sig i onödan.

Och m inte folk kan tänka sjäkva blur det lätt att regler ich flrbud mpste oreciseras, för tyvärr har en del missat cad det handkar om, de gör mer sitt till att ev sprida smittan på vad de känner är semester.

Vi andra får iaf sköta tanjeflrmågan själva sp gott det går, just nu gpr det nte att leva socialt rent personlugen med alla.

Ok nu vet jag att internet och tekefonsystem trasslar, men annars alla som går med mobilen framför sig ståndigt ska verklugen använda den nu.

Sen har ju olika län olika sajer sim satts in, västmanland där taxi används för att då med statlg hjälp köra natkassar till särskilt utsatta, men det är där inte här.

Väldigt mycket av tröghet pga för mycket "viktiga" måste ha möten gäller udag, här ser vi lagar sim måste ändras i framtiden, finns hjälp och vettiga sätt att ta till måste det ju snabbt bara sättas in med, att inte få skänka skyddsmasker och liknande oga att möten måste hållas är ju trams i en sån här situation, men så är det nu.

Visst vi är inte vana att leva så här möjlugen, en del ignorerar alltihop andra är panikmänniskor.

Dagens samhälle går ut på att allt sja cara NU!, Köpa nu, göra nu och står nåt ivägen så tror de att det är som att leva under ww2 i Polen eller nåt.

Ärligt vi får skippa en del i år för allas bästa, folk ser ju tv seriemarathon, och spelar spel, gör det nu i stället.

Men ok vad vet jag kanske får vi snart första dödsfallet som inträffat pga inte kunna åka till fjällen i påsk.

Fö slå igen eländet imo.finns ingen allmänytta öht med svindyra afterski och hyrstuga, de får väl ordba en slags minimumbetalning så de inte går i konkurs bara.

Som sagt som nån nämnde(att få ge upp vissa saker med mycket folk inblandat) jag är inte så jetset flärdig men får ge upp det lilla jag tänkt gjort nu, det får inte handla om att köpa sig fri då kan vi skita i allt rakt av.
Det kommer fler år.
Senast redigerad av Silwer 28 mar 2020, 11:37, redigerad totalt 2 gånger.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Sako Finnbear 28 mar 2020, 11:37

En sak är i alla fall säker, man blir jäkligt ödmjuk inför en sådan här händelse! Tackar min
skapare varje morgon jag och mina nära och kära får vakna friska. :smt020
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear

Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 283 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

Inläggav Silwer 28 mar 2020, 11:43

Hanzki skrev:Sammankomster med max 50 nu, vissa länder har max 2. Hur det är praktiskt möjligt i ett samhälle förstår jag inte, men det lär bromsa takten på smittan och ge sjukvården lite mera tid.

Men där hamnar vi vid sunt förnuft, jan du ta det via telefon så gör det, 2 oers mpste ju vara träffas om nånting ska överlämbas och tom det jan man ordna ned minimmal kontakt.

Vad jag jan utläsa tycker folk det är tråkigt med de här reglerna och att behöva tänka annorlunda, men jag tror att när första högen av äkdre släktingar eller nåt ligger dldssjuka kommer de byta skiva, för de förstår inte utan konkreta exempel, de har ju lust att åka på semester fan jävla panikfolk som försöker hindra dem.

Vällevnadsskador, går sökert att mäta i frontalloben på hjärnan på dem att den är underutvecklad. :-)
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav Silwer 28 mar 2020, 11:48

Sako Finnbear skrev:En sak är i alla fall säker, man blir jäkligt ödmjuk inför en sådan här händelse! Tackar min
skapare varje morgon jag och mina nära och kära får vakna friska. :smt020

Jo för öven om vi inte dör, varför sjaoa en snabb epedemi där hjälp nog inte finns, helt i onödan.

Och NEJ på "landet" finns inget magiskt skydd installerat utan resurserna är mycket sämre nu innan sommaren, allt i de bygdeba ör bygt för vintrar utan just nån befolkning alls och på sommaren startar ofta stockholmare upp sina rörelser för då mångdubblas antal personer i skärgården.

Stanna hemna!
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Inläggav börne 28 mar 2020, 14:27

Sako Finnbear skrev:Tackar min skapare varje morgon jag och mina nära och kära får vakna friska. :smt020

Hade inte din tant fått symptom, eller det blev inget av det?
HW35E/UTG 3-12X44
Användarvisningsbild
börne

Inläggav Sako Finnbear 28 mar 2020, 14:29

börne skrev:
Sako Finnbear skrev:Tackar min skapare varje morgon jag och mina nära och kära får vakna friska. :smt020

Hade inte din tant fått symptom, eller det blev inget av det?

Vi har båda varit febriga och kännt oss något kass, men det gick snabbt över. Vet inte vad
det var för något, men man vågar ju inte chansa.
HW30S 5,5mm-Gamo 4x32.
HW35E 5,5mm-Hawke AO 2-7x32.
Användarvisningsbild
Sako Finnbear

Tack utdelade: 189 gång
Tackad: 283 gånger i 224 inlägg
Skytteklubb: Österlens PK
Luftvapen favorit: Weihrauch HW30S/HW35E

FöregåendeNästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun