Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
bjosse skrev:Tre killar gifte sig med varsin tjej.
Den första gifte sig med en skånska och sa till henne,
-När jag kommer hem från jobbet ska huset vara städat och klart.
Första dagen såg han inte någonting, men andra dagen var huset städat och fint.
Andre killen gifte sig med en stockholmska och sa till henne,
-När jag kommer hem ska huset vara städat och tvätten fixad.
Första dagen såg han inte någonting och inte den andra dagen heller men den tredje dagen var allt klart och fint.
Tredje killen gifte sig med en norrländska, han sa åt henne,
-När jag kommer hem ska huset vara städat, tvätten fixad och maten stå på bordet.
Första dagen såg han inte någonting och inte andra eller tredje dagen heller,
men på fjärde dagen kunde han se lite grand på vänster öga och röra högerhanden så pass mycket att han kunde göra sig en macka…
bjosse skrev:Tre killar gifte sig med varsin tjej.
Första dagen såg han inte någonting och inte den andra dagen heller men den tredje dagen var allt klart och fint.
-När jag kommer hem ska huset vara städat, tvätten fixad och maten stå på bordet.
men på fjärde dagen kunde han se lite grand på vänster öga och röra högerhanden så pass mycket att han kunde göra sig en macka…
bjosse skrev:Jag får väl lägga upp nåt lite mansgrisaktigt...
För att följa länken så måste du registera dig.
samt vad som hänt sista hundra åren:
För att följa länken så måste du registera dig.
gubbe skrev:bjosse skrev:Tre killar gifte sig med varsin tjej.
![]()
bjosse skrev:Jag kan faktiskt inte låta bli att dra en gammal goding:
Harriet och Carl firar sin bröllopsdag på en fin restaurang i Stockholm. De beställer in en riktig lyxmiddag nu när de för en gångs skull ordnat barnvakt.
Carl har börjat festa redan innan de kom iväg och när maten kommer in råkar han putta ner en sked på golvet med armbågen.
Servitören närmast honom kommer fram, öppnar sin skjortficka och tar fram en ny sked som han placerar på bordet.
Carl:
- Oj, har alla servitörer här skedar i skjortfickan?
Servitören artigt:
-Ja, undersökningar har visat att var femte gäst råkar ha ner skeden på golvet. Så på det här sättet slipper vi springa in i köket varje gång det händer.
Harrit och Carl avnjutr den goda maten i lugn och ro, men till slut ber Carl att få betala.
När servitören kommer säger Carl:
- Ursäkta, men det hänger ett snöre från din slips?!?
- Jo, undersökningar visar att det tar alldeles för lång tid att tvätta händerna efter toalettbesöken, så att det här snöret är fastknuten i min snorre. När jag måste gå på toa så drar jag bara i snöret, kissar och sen kan jag återvända till jobbet utan att tvätta händerna.
Carl försöker fixera blicken på Servitören:
- Men hur får du tillbaka snorren i byxorna?
Servitören leende:
- Jag använder skeden…
bjosse skrev:Visserligen ingen fräckis, men det får gå ändå sa pojken.
"Hela Sverige bakar" handlar väl rätt mycket om att det finns lite trick bakom att blanda ihop ingredienserna på ett bra sätt. En hemlighet har jag dock avslöjat nu:
Blandar man vatten och mjöl blir det lim. Som alla vet vad det är. Blandar jag sedan i även ägg och socker så blir det en sockerkaka. God men sådär måttligt nyttig.
Vart tar då limmet vägen?
Jo, det är det som klistrar fast allt j-a socker på magen och röven....
aklaim skrev:Hemmafrun som skulle börja på husmorsgymnastik hade sån otur att hon snubblade första gången o satte sej i spagat på golvet o kom inte upp.
Dom andra försökte hjälpa henne upp men fick inte loss henne så dom kallade på vaktmästaren som kom o försökte men det gick inte.
Vaktmästaren sa åt henne att ta av sej på överkroppen och när han skruvade på hennes bröstvårtor skrek dom andra:
- Vad fan gör du??
- Jo, sa han, om jag skruvar här uppe så blir det blött där nere o då kan jag putta henne till golvbrunnen o där släpper vacummet!
aklaim skrev:Hemmafrun som skulle börja på husmorsgymnastik hade sån otur att hon snubblade första gången o satte sej i spagat på golvet o kom inte upp.
Dom andra försökte hjälpa henne upp men fick inte loss henne så dom kallade på vaktmästaren som kom o försökte men det gick inte.
Vaktmästaren sa åt henne att ta av sej på överkroppen och när han skruvade på hennes bröstvårtor skrek dom andra:
- Vad fan gör du??
- Jo, sa han, om jag skruvar här uppe så blir det blött där nere o då kan jag putta henne till golvbrunnen o där släpper vacummet!
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster