Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Helikopter skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Batistuta skrev:Denna var ju rätt talande för situationen i Sverige![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
ahayeah skrev:Helikopter skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
De där kurvorna är endast intressanta när det är över.
Nej, det enda man vet är att man vill ha en flack kurva.ahayeah skrev:Helikopter skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
De där kurvorna är endast intressanta när det är över.
bebbe skrev:
Enda anledningen till att förbise den är att man vill hamna i ett bättre ekonomiskt läge närhet allt är över. Det kan finnas en poäng med det med men till vilket pris?
Skickat från min iPad med Tapatalk
Helikopter skrev:När de frågar Tegnell om varför Sverige har sämst siffror i norden blir svaret att det går nästan lika illa för Danmark och att Finland och Norge nog ligger lite efter. Och så tillägger han att det har minsann gått ännu sämre för andra länder utom norden.
Vad är det för svammel?!
Jag är helt övertygad om att Norge och Finland aldrig kommer att komma i närheten av Sveriges branta kurva och att Danmark kommer att flacka ut betydligt snabbare än oss.
Vad jobbigt! Håller tummarna för din släktingar.Chris skrev:Helikopter skrev:När de frågar Tegnell om varför Sverige har sämst siffror i norden blir svaret att det går nästan lika illa för Danmark och att Finland och Norge nog ligger lite efter. Och så tillägger han att det har minsann gått ännu sämre för andra länder utom norden.
Vad är det för svammel?!
Jag är helt övertygad om att Norge och Finland aldrig kommer att komma i närheten av Sveriges branta kurva och att Danmark kommer att flacka ut betydligt snabbare än oss.
håller fullständigt med dig... tycker det är ofattbart vad som händer här i Sverige just nu... och farligt nog finns allt fler jornalister som berättar positivt om det i resten av Europa....
visst förstår man att restriktioner som finns överallt i andra länder är besvärliga och sen visas bilder av "sveriges särskild väg" med folk som sitter på caféer och uteserveringar eller vistas tillsammansi större grupper ute på allmänna platser.
kanske jag är litet känsligt just nu... vi har 3 akuta Corona-fall i familjen... 2 i frankrike och en i Köln/tyskland.
men fattar inte vad som pågår här i landet....
bebbe skrev:IOM att Stockholm verkar vara centrum för spridningen just nu, varför inte stänga av hela huvudstaden? From nu får ingen lämna staden....
bebbe skrev:Vad jobbigt! Håller tummarna för din släktingar.Chris skrev:Helikopter skrev:När de frågar Tegnell om varför Sverige har sämst siffror i norden blir svaret att det går nästan lika illa för Danmark och att Finland och Norge nog ligger lite efter. Och så tillägger han att det har minsann gått ännu sämre för andra länder utom norden.
Vad är det för svammel?!
håller fullständigt med dig... tycker det är ofattbart vad som händer här i Sverige just nu... och farligt nog finns allt fler jornalister som berättar positivt om det i resten av Europa....
visst förstår man att restriktioner som finns överallt i andra länder är besvärliga och sen visas bilder av "sveriges särskild väg" med folk som sitter på caféer och uteserveringar eller vistas tillsammansi större grupper ute på allmänna platser.
kanske jag är litet känsligt just nu... vi har 3 akuta Corona-fall i familjen... 2 i frankrike och en i Köln/tyskland.
men fattar inte vad som pågår här i landet....
Ang vad vi håller på med i landet hoppas jag verkligen att våra politiker snart tar sitt förnuft till fånga!
IOM att Stockholm verkar vara centrum för spridningen just nu, varför inte stänga av hela huvudstaden? From nu får ingen lämna staden....
Skickat från min iPad med Tapatalk
Vet inte vad jag skall säga.... ditt inlägg bevisar ju bara att problemet med att människor inte förstår är på riktigt.mikebike skrev:Min fru har haft feber sedan förra tisdan, de senaste dagarna har febern gått ned lite och hon har börjat hosta. Har hon Covid-19?
Jag har varit "förkyld" i tre veckor, först bihåleinflammation, sedan snuva, och nu lättare bihåleinflammation = nästan frisk. Jag har jobbat hela tiden, men de flesta av mina kollegor jobbar hemifrån. Har jag (haft) Covid-19?
Innan jag blev sjuk var en kollega sjuk med feber i två dagar, inga andra symptom. Hade hon Covid-19?
Samtidigt som jag var som sjukast hade en annan kollega och hennes man feber i tre dagar, + muskelvärk och nedsatt smaksinne. Hade de Covi-19?
Vem har smittat vem?
Jag tror att vi alla har haft Covid-19.
Vi på jobbet smittades nog ungefär samtidigt, eller två av oss smittades av den som var sjuk först. Jag har sannolikt smittat min fru. Det är helt osannolikt att min fru skulle kunna vara sjuk utan att smitta mig.
Matematikern Tom Britton har beräknat att upp till en miljon redan har (haft) Covid-19,. Här i Stockholmsregionen ligger vi som vanligt i framkant, så här har nog 25% redan smittats.
Förhoppningsvis är vi immuna nu....
Jag ser inte det? Ur mitt perspektiv handlar det om att rädda liv! Om då någon känner sig kränkt för att dom råkar bo i området som har mest problem borde dom nog tänka om. Har man nära anhöriga som ligger i riskzonen borde i själva verket vi/dom känna sig kränkta när det finns människor som inte respekterar de förhållningsregler som staten har kommunicerat ut.Nitro skrev:Tycker mig märka en viss mobbing mot Stockholmare, det är inte okej i dessa tider.
Vi måste alla hjälpas åt i denna kris.
Fullt medveten om att Stockholm är värst drabbat men det är också vår största stad med flest invånare så det är inte jättekonstigt att de är värst drabbade.
Mitt råd är håll er hemma så gott det går och undvik onödiga kontakter. Både för er egen skull och andras.
Nitro skrev:Tycker mig märka en viss mobbing mot Stockholmare
Vi måste alla hjälpas åt i denna kris.
jerico skrev:Nu kommer jag att göra mig osams med hela världen... Jag kommer göra några påpekanden här och kommer gå ganska extremt långt. Jag menar inte att reta upp någon utan bara belysa lite problem...
1: Vi sätter Stockholm i karantän och inför utegångsförbud från och med NU!
Vi sätter in vilka för att se till att det följs? Sverige har ju inte ens militär att sätta in för att hjälpa polisen med det uppdraget om det även ska finnas möjlighet för invånare att få mat hemkört...
2: Alla som misstänks vara smittade sätts i karantän!
Vart? Eventuellt friska familjemedlemmar riskerar att bli sjuka om de ska vara hemma och de kan då sprida sjukdomen vidare...
Nu till något som är ett problem iallafall i staden där jag bor. Vi har just nu INTE en samhällssmitta men det beräknas komma igång inom en vecka.
När gymnasiet stängde så började gymnasieelever att drälla på stan. De kommer att bli "intressant" när smittan sätter fart och de som inte behöver "drälla" dräller runt och sprider smittan.
Vi i min lilla håla till stad kommer vara så satans avtrubbade när det börjar och merparten kommer att tro att det inte kommer hit alls och återgå till normala rutiner och smittan blir nog tyvärr episk så att säga...
Det är nog bara i totalitära diktaturer som smittan kan stoppas och då med väldigt drastiska åtgärder och många döda som följd...
Finland är väl bra exempel?Helikopter skrev:jerico skrev:Nu kommer jag att göra mig osams med hela världen... Jag kommer göra några påpekanden här och kommer gå ganska extremt långt. Jag menar inte att reta upp någon utan bara belysa lite problem...
1: Vi sätter Stockholm i karantän och inför utegångsförbud från och med NU!
Vi sätter in vilka för att se till att det följs? Sverige har ju inte ens militär att sätta in för att hjälpa polisen med det uppdraget om det även ska finnas möjlighet för invånare att få mat hemkört...
2: Alla som misstänks vara smittade sätts i karantän!
Vart? Eventuellt friska familjemedlemmar riskerar att bli sjuka om de ska vara hemma och de kan då sprida sjukdomen vidare...
Nu till något som är ett problem iallafall i staden där jag bor. Vi har just nu INTE en samhällssmitta men det beräknas komma igång inom en vecka.
När gymnasiet stängde så började gymnasieelever att drälla på stan. De kommer att bli "intressant" när smittan sätter fart och de som inte behöver "drälla" dräller runt och sprider smittan.
Vi i min lilla håla till stad kommer vara så satans avtrubbade när det börjar och merparten kommer att tro att det inte kommer hit alls och återgå till normala rutiner och smittan blir nog tyvärr episk så att säga...
Det är nog bara i totalitära diktaturer som smittan kan stoppas och då med väldigt drastiska åtgärder och många döda som följd...
1. Väldigt många skulle följa ett utegångsförbud även det inte finns tillräckligt med poliser. Varje hushålla får gå ut 1 ggr/ två dagar men bara för att handla mat eller till apoteket. Hund får rastas 100 m från bostad. Alla skall hålla två meters avstånd till varandra.
2. Ja alla som är smittade måste vara i 100 % karantän i hemmet. Övriga familjemedlemmar kommer med stor sannolikhet att smittas oavsett detta. Så det gör ingen skilland i spridning i familjen.
Det finns några länder som inte är diktaturer men som lyckas kontrollera smittan, så det är ingen omöjlighet.
Finland är väl bra exempel?bebbe skrev:
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst