Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:Jag tror vi kan lära oss mycket av vårt kära grannland i öst.
gubbe skrev:Leopold skrev:Jag tror vi kan lära oss mycket av vårt kära grannland i öst.
Helt klart.
Slaskmack skrev:Angående att smitta utan symptom.
Man har idag släppt en stude där 723symptomfria slumpvis utvalda personer testats. Endast 2,5% bar på
Coronavirus, och då ska man dessutom ta i beaktning att del eller alla av dessa 2.5% kan ha blivit smittade så nyligt att
de inte ens utvecklat symptom som de kanske fick dagen efter testet. Det är i och för sig inte så viktigt. Det intressanta är hur stor del av befolkning som springer omkring och smittar utan att veta om det.
Dessutom smittar en person som inte nyser eller snorar inte i närheten lika mycket som en symptomfri person.
Vissa verkar resonera i banor att man tror det går att undvika att bli sjuk, att vi ska undvika Corona?
Ett vaccin är 1år bort. Målet är inte att undvika att befolkningen blir sjuk. Målet är att dosera ut det med utmaningen att det inte kraschar vår ekonomi.
ALLTSÅ på ena sidan är att alla blir sjuka omedelbart, ekonomin klarar sig förmodligen bättre men det blir fler dödsfall än vad som kunnat räddas.
Eller så drar man ut på det maximalt, med alla tillåtna medel och vaskar ekonomin så att det inte finns en krona över till vård eller äldreomsorg de kommande 5-10 åren
Hur stor är skillnaden i ytterfallen. Hur många liv räddas i alternativ två på bekostnad av framtida kostnader både räknat i liv eller pengar.
Det är en balansgång som förmodligen inte är så enkel att förutspå.
Sedan en grej om dagens hets att 80åringar "prioriteras" bort från respirator. Det är väldigt oärligt formulerat eftersom man inte kan sätta en 80åring med inflammerade lungor på respirator.
Det är av medicinska skäl man inte gör det. INTE för att man prioriterar eller sparar pengar.
En 80 årings lungor klarar tyvärr inte påfrestningen som blir när man pressar ut lungorna med tvång.
Silwer skrev:Fö hade jag rätt om de religösa samfunden, det ör full fart, inget hsr ändrats, Gud skyddar dem.
Batistuta skrev:Sitter och väntar utanför tältet i Karlshamn pga min långdragna förkylning. Mer rädd för att få Corona här än någon annanstans.
För att följa länken så måste du registera dig.
Batistuta skrev:Batistuta skrev:Sitter och väntar utanför tältet i Karlshamn pga min långdragna förkylning. Mer rädd för att få Corona här än någon annanstans.
För att följa länken så måste du registera dig.
Nu har jag gått igenom tältceremonin, det var inget förutom en gammal lunggrej som förvärrat sig lite med åldern. Konstigt nog så tar de inga Coronaprov om man inte ska läggas in. Skönt att vara därifrån iaf.
TheFoes skrev:Tycker Tegnell och Co skött detta fruktansvärt illa. Folk dör som flugor och sen har vi stollen som viftar bort kritik som skitsnack. Det är tyvärr alltid samma visa så fort vår kommunist media får tag i någon som anser ”sund” så höjs denne till skyarna och setts bakom pansarglas där hen kan projektera sin agenda via dessa kanaler, ytterst sorligt må jag säga!! 22 forskare talar emot denna stolles teorier och inte en enda av dom kom med något vettigt?!? Give me fucking break will ya!
Läste en av vänstern kanske tyngsta Shitposters Fru.Wollin hon skrev någon slags hyllnings dikt om Tegnell efter jag läst detta förstod jag först inte om det var en kolumn om Corona viruset eller ett stycke ur en porr roman?
Ja, det är ju precis det som varit problemet. Man har kört på precis som att det aldrig kommer något botemedel. Alla kommer inte behöva bli smittade utav detta!Helikopter skrev:Nu verkar det som de vänder!
""Läkemedlet Remdesivir testas i Sverige som ett potentiellt botemedel mot covid-19.
Nu visar en amerikansk avslutad studie av medicinen, som från början tagits fram mot ebola, positiva resultat.
”Nästan alla” av 113 svårt sjuka covid-patienter i en studie i Chicago kunde skrivas ut från sjukhus efter en veckas behandling."" Expressen
Tragiskt att FHM fick köra sin linje med hög dödlighet.
Henno3 skrev:Tänk så många statsepidemiologer det finns i ett forum för luftskytte?!![]()
Henno3 skrev:Tänk så många statsepidemiologer det finns i ett forum för luftskytte?!![]()
Mmm, men det finns rätt många i världen. Bara en som gör som våran......Henno3 skrev:Tänk så många statsepidemiologer det finns i ett forum för luftskytte?!![]()
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 1 gäst