Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
buckshot2000 skrev:Görgen skrev:buckshot2000 skrev:Aha, man kanske skulle köpa en sån då, alltid bra att ha !
Inte värt stå och göra en sån själv såvida man inte har en 5-axlig CNC-maskin.
Men jag hittar bara den gamla vanliga pipstabben för 295:- på Hurricanes hemsida om jag tittar under FX-ariguns/tillbehör/
Den finns på sidan 2 och heter FX Pipvikt-Korn och kostar 495 kr.
AHA !
Ja DEN produkten hittade jag direkt , jag trodde vi talade om produkter som såg ut exakt såhär :
För att följa länken så måste du registera dig.
Det är en sådan produkt jag menar, inte som pipvikt-korn ser ut.
Silwer skrev:Puchen har en sån jävla klen koppling så de håller inte helt enkelt, det var det största problemet man hade.
Om du ska få på 90cc måste du ta ur vevhuset, det gick baar precis att få 60 kubiket mins jag.
Nä bästa grejorna var antingen Honda MB eller Gileran de höll bra som fan att trimma på.
Silwer skrev:Zundapp hade dock ofta så tunga ramar då de samam användes för större modeller utomlands, så jag kom inte överens med KS eller KX, de var så jävla tunga tat en del 125or var lättare.
Jag vill nog inte ha nån moppe md men om det blir gäller Honda MB50 eller Gilera 50
Bara av att det är dessa jag haft roligast med, Hondan med sin förmåga tat hålla för vad fan som helst och Gileran för det brutala 80cc kitet.
Ingen av dem gjorde förstås 117km/t i gps fart, ja inte ens i mätarfart, men man visste inte allt då, man fattade inte det här med rätt bestyckning mm, man bara byggde med de delar man hade och de var oändliga på den tiden.
Idag kostar allt så mycket at jag bli rädd bara tat titta på det, alltså man svängde lätt ihop en skaplig moppe för 1500 på min tid, alltid hade nån nånting låg, idag är det guldpriser.
Så jag åker 125a haha, jag har ju som sagt A-kort så jag vill nog inte åka fast för trimmat.
Puchen fick jag aldrig upp i mer än 87 i mätarfart 60cc och 17 Bing osv du vet, men bar rakt på montrat.
Hondan gjorde iaf ungefär 95 mätaren gick tyvärr utanför vad den kan visa, och Gileran gjorde 90 mätt med bil men var björnstark.
Så visst har man min nen, tänk den där Puch Nevadan jag satte Sachs 125cc crosmotor på, vilka vansinnigheter, den var ju livsfarlig liksom, även om motorn var från slutet av 70-talet.
En Gileraram körde jag med en Maranelli 50cc crossmotor som jag har kvar än idag.
Har för mig den hette så och egentligen skulle sitta i nån form av gammal 50cc cross som användes utomlands.
Står i föräldrarnas garage ännu idag.
setter skrev:Gjorde några nya tatueringar i veckan.
Så här blev dom.![]()
RoLig skrev:...6,8kg kolfiber o högkvalla alu!
Notera också skjutporten i bakgrunden, med hålen från en hagelsvärm, som tydligen landade där för 50 år sen.
Ulf skrev:
Hagelsvärmen & 50 år sen...tror jag inte ett dugg på![]()
(men försöka duger)
setter skrev:Gjorde några nya tatueringar i veckan.
POS skrev:Mitt senaste köp som ska ge serger i PCP 10J i nästa laxåtävling!![]()
Begagnat hämmerli AR20FT och en 6-24x60 kikare.
POS skrev:Mitt senaste köp som ska ge serger i PCP 10J i nästa laxåtävling
Återgå till Forum lekar & Forum fun
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster