Ditt senaste Inköp! (bilder)

Här är det forumlekar som gäller

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Re: Ditt senaste Inköp! (bilder)

Inläggav Beangan 29 dec 2011, 22:59

AAJ säger plånboken! tänk vad puffror det kunde ha blivit! ;)
Beangan

Tack utdelade: 130 gång
Tackad: 389 gånger i 183 inlägg

Inläggav GunnarT 29 dec 2011, 23:11

Fast bil är bra att ha när man ska ut och skjuta. Inte alla som bor i skogen. Golf -88:an var ju ett klipp ...... Vill haaaaaaaaaaaa 8)
Om vi ändrar våra tankar kan vi ändra världen.
Användarvisningsbild
GunnarT

Tack utdelade: 23 gång
Tackad: 59 gånger i 50 inlägg
Luftvapen favorit: El Gamo David

Inläggav Martin 29 dec 2011, 23:36

Jo Golfen ser ut som ny invändigt, utvändigt ses spår av tidens tand. Bilen skall få stanna uppe i Norrbotten och kommer att köras när jag är på besök där. Blir nog en sväng till Pitstan (måste tala förstånd angående detta med Skelet....) till våren/sommaren.
Bild
http://www.onsalaskytte.se/
http://www3.idrottonline.se/onsalaluftgevarsklubb-skyttesport
Användarvisningsbild
Martin

Tack utdelade: 210 gång
Tackad: 639 gånger i 262 inlägg
Skytteklubb: Onsala Luftgevärsklubb
Luftvapen favorit: FWB 300s

Inläggav Görgen 02 jan 2012, 17:32

Var och köpte ett nytt sikte till min FX Cyclone i dag. Det blev ett Hawke Sidewinder 30, 6-24X56IRSF Half Mil Dot + Hawke fäste.

För att följa länken så måste du registera dig.

Med sunshades.

Senast redigerad av Görgen 04 jan 2012, 05:59, redigerad totalt 1 gång.
FX Cyclone, ginb tactical 2. Cal 5.5mm. Hw97KT. Cal 4.5mm (Yggdrasil på Hw97k klubben)
Bild
Användarvisningsbild
Görgen

Tack utdelade: 62 gång
Tackad: 151 gånger i 86 inlägg
Skytteklubb: Vittsjö SKF. Hästveda PSK.
Luftvapen favorit: FX Cyclone, ginb tactical 2.

Inläggav gubbe 02 jan 2012, 17:46

Görgen skrev:Var och köpte ett nytt sikte till min FX Cyclone i dag. Det blev ett Hawke Sidewinder 30, 6-24X56IRSF Half Mil Dot + Hawke fäste.

Hoppas du lämnar en utförlig gjord test om ett tag :) Tex om möjligheten till att mäta avstånd genom att dra upp förstoringen, sen gå ner igen till den förstoringen du skjutit in på. Dvs att inte träffläget ändrar sig. Som du förstår är jag själv intresserad av en dylik. :thumbupp:
Användarvisningsbild
gubbe

Tack utdelade: 3154 gång
Tackad: 1651 gånger i 826 inlägg
Luftvapen favorit: FX Royale FT

Inläggav Oden 02 jan 2012, 18:12

Fint sikte :thumbupp: men av bilden och dömma trodde jag att du köpt en ny fjärrkontroll :lol:
Användarvisningsbild
Oden

Tack utdelade: 44 gång
Tackad: 68 gånger i 49 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: Fjäder I Alla Väder

Inläggav Frank69 02 jan 2012, 18:31

Görgen skrev:Var och köpte ett nytt sikte till min FX Cyclone i dag. Det blev ett Hawke Sidewinder 30, 6-24X56IRSF Half Mil Dot + Hawke fäste.

Det var banne mig inget dåligt sikte... stort grattis!!! :Thumbupp:
Frank69

Tack utdelade: 900 gång
Tackad: 975 gånger i 541 inlägg

Inläggav pangarn 02 jan 2012, 19:05

köpte mig ett Bushnell Sportsman 4-12x 40 AO Multi-X

den ska sitta på en fjäder pangare jag ska göra i ordning :) men det känns rätt blekt när man såg det siktet som görgen köpt :thumbupp:
cyclone.22//bsa super meteor.22//1377 moddad med kolv .177//bt65 rb w.25
Användarvisningsbild
pangarn

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg

Inläggav poplord 02 jan 2012, 20:26

inhandlat idag på ebay kommer väl i lådan snart.

poplord

Tack utdelade: 0 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg

Inläggav gubbe 02 jan 2012, 21:17

pangarn skrev:men det känns rätt blekt när man såg det siktet som görgen köpt

Så tror jag inte du ska tänka. 4-12 x40 kommer nog bli bra. Åtminstone på ett fjädergevär så tror jag inte man har nytta av mer förstoring. :)
Användarvisningsbild
gubbe

Inläggav Deerhunter 02 jan 2012, 21:51

Du ska inte och åka och köpa en fjärrkontroll till?:)
Deerhunter

Tack utdelade: 2 gång
Tackad: 8 gånger i 7 inlägg

Inläggav Ulf 05 jan 2012, 21:50

Eftersom dessa grejer inte ryms i min lilla postlåda , så postar jag här i stället :smt054

Efter att ha kämpat emot länge , blev det att slanta upp till en platt-tv. Tyckte Panasonicen jag köpte för en 5-hundring för 2 år sen (32" fet-tv) varit klockren.
Blev även ett väggfäste ,tiltbart åt alla de håll, snålade däremot på motordrift med fjärrkontroll.
Enormt fin bild nu när man ser jaktfilmer.

Bråkar just nu med att få till ljudet i anläggningen. Det är ju halva ingredienserna i filmerna. Gillar inte inte com-radiostuket ur originalhögtalarna :-)
Bild

www.plvk.se
----------------------------------------------------------

Anhängare till Elitserielaget -=Det Svarta Hotet=-
Användarvisningsbild
Ulf

Tack utdelade: 463 gång
Tackad: 299 gånger i 200 inlägg
Skytteklubb: Piteå Luftvapen Klubb
Luftvapen favorit: Vortek-drivna luftgevär

Inläggav pangarn 05 jan 2012, 22:16

gubbe skrev:
pangarn skrev:men det känns rätt blekt när man såg det siktet som görgen köpt

Så tror jag inte du ska tänka. 4-12 x40 kommer nog bli bra. Åtminstone på ett fjädergevär så tror jag inte man har nytta av mer förstoring. :)

helt riktigt (ursäkta) gubbe den kommer sitta på ett bsa metor/22 som jag lyckats lägga vantarna på bössan är välvårdad till utseende kronad till mellan 137ms till 140 men så är pip packningen sprucken så jag tänkte varör bara byta den byter samtliga packningar och fjäder i den samt fin lir väntar bara på ett endels fäste till siktet så det går på bössan så får vi se hur den blir får väll slänga upp en tråd om det när det blir dax för det hela
cyclone.22//bsa super meteor.22//1377 moddad med kolv .177//bt65 rb w.25
Användarvisningsbild
pangarn

Tack utdelade: 3 gång
Tackad: 15 gånger i 14 inlägg

Inläggav vic viper 05 jan 2012, 22:40

Äntligen trillade min efterlängtade fjäderbössa in, har ännu inte fått mitt kikarsikte eller det holografiska rödpunktsiktet jag beställt men det går ju att knäppa ett par bilder ändå :)

Bild

Bild

Hajar faktiskt inte varför alla dissar BSA, stocken känns solid och välgjord, blåneringen är bland det bästa jag sett på ett luftvapen i den här prisklassen och bössan känns solid och gedigen, inget som rapplar eller skramlar, hopas bara att den skjuter lika bra, lite bökigt att träffa något utan riktmedel :)
vic viper

Tackad: 0 gång i 0 inlägg
Luftvapen favorit: BSA

Inläggav Silwer 05 jan 2012, 22:50

Antagligen för att BSA inte tillverkar fjädervapen längre, Gamo som äger BSA sen länge har helt tagit över den tillverkningen iofs ganska nyligen.

Gamo är en fadäs tycker jag personligen, de går baklänges i utvecklingen.
Bild
Användarvisningsbild
Silwer

Tack utdelade: 102 gång
Tackad: 968 gånger i 838 inlägg
Skytteklubb: Royal British Airgunners
Luftvapen favorit: AA PT och FWB300Sm

Inläggav gubbe 06 jan 2012, 00:01

Silwer skrev:Gamo är en fadäs tycker jag personligen, de går baklänges i utvecklingen.

Kanske det men tydligen är dom i gott sällskap, tänker på tråden En dag med ett tråkigt slut.
Om du vic viper blir nöjd med din bössa så är det bra, om inte får du prova dig vidare i luft gevärsträsket. :smt021
Användarvisningsbild
gubbe

Inläggav Bsa_Airsporter 06 jan 2012, 00:09

vic viper skrev:Äntligen trillade min efterlängtade fjäderbössa in.
Hajar faktiskt inte varför alla dissar BSA, stocken känns solid och välgjord, blåneringen är bland det bästa jag sett på ett luftvapen i den här prisklassen och bössan känns solid och gedigen, inget som rapplar eller skramlar, hopas bara att den skjuter lika bra, lite bökigt att träffa något utan riktmedel :)

Bsa's fjädervappen byggs av Gamo idag men fortfarande högre kvalitetskontroll där än hos Gamo's egna produkter.
tactical serierna är helt fenomenala! ångrar att jag sålde av min T10 =/ bästa synthet stock jag hållit i :!:
Blåneringen är av samma grad som Gamos dyrare fjädervapen men håller väldigt hög finish oavsett :)
En bra kikare till den bara som tål dubbelriktad rekyl bara så har du en riktigt rolig och bra bössa :smt020
Bild
AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
Användarvisningsbild
Bsa_Airsporter

Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20

Inläggav Bsa_Airsporter 06 jan 2012, 00:50

Idag fick man äntligen besked om att min blixt skickas på MÅNDAG.. jösses vad man får vänta på saker ibland =/ dom hade den inte i lager när jag beställde den men hällre vänta o få den hemskickad fraktfritt för 1700 än att beställa nån annan stans för 2400 + frakt :P
700kr som man kan lägga på annat juh =)
Bild
AA S400 Carbine .20 16J Nikon 4-16x42
AA S400 Classic .22 10J Nikon 4-16x42
AA TX200 HC .22 10J MTC 3-12x44
Bsa Airsporter S .177 16J MTC 10x44
FWB600 .177 7.9J sport dot
Användarvisningsbild
Bsa_Airsporter

Tack utdelade: 46 gång
Tackad: 65 gånger i 65 inlägg
Luftvapen favorit: Air Arms S400 .20

Inläggav DrKrukenberg 06 jan 2012, 03:01

Äntligen! Mitt senaste köp har nu kommit o skall snart pryda väggen där bössorna hänger. En svensk repro. propagandaposter från 1941, 50x70 cm !!! :smt021 Hur stilig är inte den? Älskar den kombinationen av konst, budskap, patriotism och känsla! Sjukt fin :thumbupp:

Kommer ge bra motivation för kommande skytte hehe Kom ihåg det kamrater - ni ökar Sveriges värnkraft! :mrgreen:

Inköpt från För att följa länken så måste du registera dig.

-------------------------------------------------------
Excellent-Geväret Mod. CII 5,4 mm rundk.
Gamo Expo 2000 .177 Tasco 8x32
Gamo Falcon Luftp. .177
Diana Mod 50 .177
HW97K .22, Leapers Compact 3-12x44 AO
DrKrukenberg

Skytteklubb: Plink & Plonk SK =)
Luftvapen favorit: HW97K

Inläggav Leopold 06 jan 2012, 03:29

Skjutskicklighet: otroligt stilfullt!

Finns den i pistolvariant undras... :-)

Det vore väl något att ha nere på klubben för att ingjuta motivation hos nybörjarna...

OBS: grov ironi i ljuset av de hårda vindar som blåser för tillfället... NRA-typ propaganda är väl det sista som efterfrågas om man ska vara helt ärlig.
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

Inläggav Hawkeye 06 jan 2012, 11:27

Tips på budgetvariant. Skriv ut bilden på en färgskrivare (kanske du har på jobbet) så får du bilden i A4-format.
Weihrauch 50 S .22, Weihrauch 30 S .177, Diana 34 .22, Webley Tracker .22, HW 45 .22, HW 40, Beretta 92 FS m fl
Användarvisningsbild
Hawkeye

Tack utdelade: 9 gång
Tackad: 39 gånger i 28 inlägg
Skytteklubb: Björnstorp

Inläggav DrKrukenberg 06 jan 2012, 12:18

Hawkeye skrev:Tips på budgetvariant. Skriv ut bilden på en färgskrivare (kanske du har på jobbet) så får du bilden i A4-format.

Mm.. men hur snyggt blir det? En lågupplöst JPEG komprimerad bild blir aldrig speciellt bra i tryck. Dessutom i A4 på standardpapper ger nog tyvärr ett mkt dåligt resultat.

Leopold skrev: OBS: grov ironi i ljuset av de hårda vindar som blåser för tillfället... NRA-typ propaganda är väl det sista som efterfrågas om man ska vara helt ärlig.

??? Det här är historia, svensk historia från en extremt turbolent och orolig tid. Om folk är så trångsynta och drar extremparalleller av sådana budskap kan de dra ngt gammalt över sig. Dessutom är detta inte paranoida redneck-USA och folk har vett nog att handha sina vapen på ett tillbörligt sätt. Knappast samma problematik här som där.
-------------------------------------------------------
Excellent-Geväret Mod. CII 5,4 mm rundk.
Gamo Expo 2000 .177 Tasco 8x32
Gamo Falcon Luftp. .177
Diana Mod 50 .177
HW97K .22, Leapers Compact 3-12x44 AO
DrKrukenberg

Skytteklubb: Plink & Plonk SK =)
Luftvapen favorit: HW97K

Inläggav norris 13 jan 2012, 15:18

inspirerad av Tomaz video :thumbupp:

så köpte jag mig en egen 781,bb guns är kul :-)

norris

Tack utdelade: 14 gång
Tackad: 33 gånger i 20 inlägg
Skytteklubb: Piteå LuftVapen Klubb
Luftvapen favorit: Walther Lever Action

Inläggav Tomaz 13 jan 2012, 15:42

norris skrev:inspirerad av Tomaz video :thumbupp:

så köpte jag mig en egen 781,bb guns är kul :-)

Grattis, den där är rolig att plinka med...! :Thumbupp:
Back to basic är nyttigt ibland. Skytte behöver inte vara så avancerat, det finns mycket skjutglädje i enklare luftvapen.

Jag gillar ju den här SSP modellen av rundkulebössa, tyvärr har inte crosman några sådana kvar i sitt sortiment nu när 781 inte tillverkas längre.
Multipump typ crosman 760, blir inte samma grej när man måste pumpa minst 3 ggr för att komma upp i samma fart som en pump med 781...

Var hittade du din bössa...?

Walther premium stålrundkulor funkar bäst i min. Ammovalet med rundkulor är minst lika viktigt som med diaboler. Finns andra sorter som sprider onödigt mycket.
Senast redigerad av Tomaz 13 jan 2012, 15:44, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Tomaz

Tack utdelade: 945 gång
Tackad: 1311 gånger i 481 inlägg
Skytteklubb: Forshaga
Luftvapen favorit: Steyr LG110 FT

Inläggav Leopold 13 jan 2012, 16:31

DrKrukenberg skrev:
Leopold skrev: OBS: grov ironi i ljuset av de hårda vindar som blåser för tillfället... NRA-typ propaganda är väl det sista som efterfrågas om man ska vara helt ärlig.

??? Det här är historia, svensk historia från en extremt turbolent och orolig tid. Om folk är så trångsynta och drar extremparalleller av sådana budskap kan de dra ngt gammalt över sig. Dessutom är detta inte paranoida redneck-USA och folk har vett nog att handha sina vapen på ett tillbörligt sätt. Knappast samma problematik här som där.

Ok, långa varianten då för tydlighetens skull.

Grejen är att många upplever att vi lever i en turbulent och orolig tid även nu, där vi upplevt en mängd våldsdåd med vapen inblandade både här hemma i Sverige och i våra grannländer. Det har gett upphov till diskussioner om ytterligare åtstramningar av regelverk som "recept", något som läggs till en lång tid av andra försök från förbudsivrare att lägga krokben för skyttesporten genom att lobba för blyförbud och genom kommuners nedläggning av skjutbanor "av miljöskäl" som det heter.

Att förknippa utövande av skyttesport med ökad värnkraft är just precis det vi *inte* vill göra ute på skytteklubbarna, av ovanstående och andra skäl. Snarare tvärtom, ser man folk som kommer till klubben och vill lära sig skjuta med den attityden så åker de ut illa kvickt.

Självklart förstår jag sammanhanget och budskapet som det tänktes en gång i tiden när lilla Sverige var omgivet av yttre fiender men idag ges det en helt annan tolkning. Det är ingen extremparallell det här utan en gravallvarlig kommentar från min sida (i kortfattad ironisk tappning i mitt förra inlägg).

Kan väl tillägga att jag tyckte postern var hur charmig som helst personligen... och att det absolut tål att skämtas litet med temat :)

................

PS.

Måste göra ett litet tillägg för att visa på hur motsägelsefullt saker och ting är. Saxat från Svenska pistolskytteförbundets hemsida För att följa länken så måste du registera dig.

:
"SPSF har till uppgift att främja och utveckla skyttet med pistol och revolver samt att verka för ökad skjutskicklighet och ansvarsfull hantering av dessa tävlingsvapen.

SPSF är en frivillig försvarsorganisation och har som sådan att följa de bestämmelser som gäller för de frivillga försvarsorganisationerna"
(min kursivering/fetstil)

Dvs att man levererar ett budskap som till sitt innehåll omfattar (men modifierar) idéinnehållet i den fina postern från 40-talet! Snacka om dubbla budskap. Detta från SPSF som är en av de två huvudorganisationerna som gäller för svenskt pistolskytte, man är normalt med i denna i de flesta pistolskytteföreningar som jag uppfattat det.

Vad jag vill säga med detta är att mina invändningar och klargöranden om vad som är praxis ute på en typisk pistolskytteklubb vad gäller vilka attityder man vill odla inom klubbens medlemmar är enligt min personliga uppfattning, det tycks alltså inte vara sanktionerat av officiell policy hos en av de två huvudorganisationerna om man ska ta dem bokstavligt.

Så var det sagt. Egentligen borde detta lyftas till en alldeles egen tråd för det är förbannat intressant egentligen när man skrapar litet på ytan!
Senast redigerad av Leopold 14 jan 2012, 01:35, redigerad totalt 2 gånger.
Användarvisningsbild
Leopold

Tack utdelade: 1808 gång
Tackad: 2001 gånger i 1056 inlägg
Luftvapen favorit: SAG AR1000 - 原油,但有效

FöregåendeNästa

Återgå till Forum lekar & Forum fun