Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
pio skrev:Har märkt precis samma sak nu när jag sitter nere i källaren å skjuter på 10m rätt in i ett sånt där kvadratiskt gult kulfång med vinklade väggar som är där för att styra kulorna, det fladdrade till i byxbenet nångång så man började ju faktiskt undra! Jag ser i ovankanten av tavlan att det är där de studsar ut igen, så kulorna verkar inte styras särskilt bra!
Funderar på om det finns någon annan form av kulfång som kanske funkar bättre?
Tror inte att det kommer lösa för dig med fullblås, blir nog bara ännu mer kulor som studsar tillbaka å ännu fortare åsså...
buckshot2000 skrev:Svetsa ihop ett eget med vinkel neråt , mitt fungerar med 7,5 till 70 Joule utan ricochetter , även kört en del .22lr utan problem.
För att följa länken så måste du registera dig.
scratchninja skrev:Stämmer bra att det är ett rekord kulfång inköpt på hobbex.
Åsa-Nisse skrev:scratchninja skrev:Sköt inomhus (hemma på ca 10m) och det blev sånna rikocetter att kulorna satte sig i taket och trasade sönder taklister mm!!
Du må tro att det blev livat värre på min "andra hälft"....![]()
Luigi skrev:Varför krånlga till det med kulfång när du kan bygga en 100% rikoschetfri målpall, trä är bra penetreringsmaterialSå länge du träffar själva pallen då givetvis
![]()
http://www.luftvapen.info/viewtopic.php?t=1533
Daniel skrev:en sån här har jag
hatsan kulfång tillbaka skjutande kulor har alldrig inträffat.
har testat mellan 10 till 38.95 joule fungerar fortfarande utmärkt
Daniel skrev:en sån här har jag
hatsan kulfång tillbaka skjutande kulor har alldrig inträffat.
har testat mellan 10 till 38.95 joule fungerar fortfarande utmärkt
Luigi skrev:En sak jag kom att tänka på, häng upp en tjock vanlig svensk matta över en stol eller liknande, eftersom mattan är så tung och tjock går inte kulorna igenom, utan faller lätt och enkelt ner på golvet där du i förhand placerat en hink
Miljömedvetet Or What?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster