Politik

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Politik

Inläggav Luftpangarn 19 jul 2021, 21:49

Politiska diskussioner är inte något vi vill ha här i forumet.

Ändå vill jag påpeka att några partier, mitt i alla kriminella gängskjutningar, uppmärksammat att det är ett djäkla tjafs mot legala vapenägare. Det är nog rent av så, att vi kan "tacka" idioterna som skjuter med militära vapen bland folk, för att politiker fattat att legala vapenägare inte är något problem.

Det andra handlar om mig själv. Jag är tvättäkta Stockholmare. Men flytten till skärgården har givit mig ett landsortsperspektiv. Och det perspektivet förstärks mycket i detta forum.

Jag är inte politiker, utan partimedlem. Men vi "vanliga partimedlemmar" diskuterar ju i våra grupper, och riksdagsledamöter läser vad vi säger, och om de hinner, deltar de. (De har sjukt många arbetstimmar i veckan. Alla dagar.) Och vad vi diskuterar påverkar politiken.

Jag uppskattar det vidgade perspektiv på livet utanför Stockholm, som forumet ger. För i övrigt, är alla jag känner, närmast löjligt typiska Stockholmare, och med kulturell och politisk makt. Och oavsett om de faktiskt är med i något parti, tillhör de makteliten på ett eller annat sätt. Tex som journalister eller tjänstemän av något slag.

Så tack! :wink: :)

(Partiet presenterade sitt landsbyggdsprogram idag. Därav mina reflektioner. Som jag iofs delat med medlemmar över hela landet tidigare. Givetvis tjatar jag om luftvapenregler... :-) Glädjande nog, förstår och stödjer andra i partiet mina synpunkter.)
Favoriter för tillfället; Colt Government 1911 A1 diabol och UX Race Gun.
Luftpangarn

Tack utdelade: 1521 gång
Tackad: 343 gånger i 230 inlägg
Skytteklubb: nej, inte än
Luftvapen favorit: Kan ändra sig ;-)

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat