Konsten att slå in ett paket

Här snackar vi om luftvapen relaterade saker som inte passar in på dom andra trådarna

Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69

Konsten att slå in ett paket

Inläggav Somnaom 22 feb 2022, 21:12

Jag beställde nyligen en western-repeater från ett jaktföretag beläget någonstans mellan Östersund och Sundsvall. Jag tänker i mitt stilla sinne att de antagligen paketerar tillfredställande nog för att innehållet ska komma fram intakt.

Jag blir då väldigt förvånad när jag ser att de har slagit in kartongen i två lager papper och en remsa tejp. I kartongen ligger tre små skumgummidistanser på lika många ställen. Såklart är träkolven skadad och i två delar när den kommer fram. Inslagningen hade varit helt ok om paketet skulle ha lagts under en julgran. Men inte i närheten om det skulle åka med budfirmor under tre dygn, vilket det gjorde.

Det här är andra gången jag är med om detta. Jag funderar på om jag ska betala en slant extra vid beställning och berätta hur de ska paketera. Men ska det vara nödvändigt?! Hur gör ni?

(Det finns dock ett undantag vad jag vet och det är det där stället i Vittsjö som paketerar såpass väl att Postnords bil skulle kunna köra över paketen en och två gånger utan att innehållet skulle kunna skadas.)
Somnaom

Tack utdelade: 13 gång
Tackad: 1 gång i 1 inlägg
Luftvapen favorit: Hatsan 125 eller HW95..?

Re: Konsten att slå in ett paket

Inläggav börne 22 feb 2022, 21:53

Somnaom skrev:Men ska det vara nödvändigt?! Hur gör ni?

Köper dyra saker över disk, när det gäller luftbössor & kikarsikte har det blivit från det där stället i Vittsjö, eller Verum om vi ska va mer exakta.

Trist när sakerna ligger i delar när det kommer fram :-(
AA S400 MPR FT/Aeron CZ Stock/Hawke SW 8-32X56
AA Galahad R Carbine/Aztec 5,5-25X50
AA S400F Classic/Aztec 5,5-25X50
AA TX200 HC/Hawke Vantage 6-24X44
HW35E/UTG 3-12X44
FX Dreampup/Element Optics Helix 6-24X50
Tikka T1x 22lr/Element Optics Helix 6-24X50
Användarvisningsbild
börne

Tack utdelade: 2950 gång
Tackad: 6336 gånger i 2515 inlägg