Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
zpiff skrev: Gör en anmälan till JO/JK beroende på område, gör det mot personen direkt, i ditt fall åklagaren.
Silwer skrev:Leopold skrev:Jag hade författat ett väldigt kort brev som inlaga. Helt enkelt:
"Co2 såväl som luft är sedan länge etablerade som drivmedel till luftvapen. Så länge vapnet underskrider 10J så är dessa vapen licensbefriade i Sverige. Vänligen lägg ner detta ärende snarast efter att ha uppdaterat er angående gällande svensk lagstiftning, samt stryk alla misstankar om vapenbrott som ni förmedlat eftersom dessa är formulerade på felaktig grund.
Vänligen, xxx.
"
Inte för att du vill höra av mig nånsin igen, men informationen har redan givits 1992 blev åter co2 lagligt i Sverige med max 10J och räknades som Luftvapen.
Detta för att de sen 76 tror jag blev förbjudna i Sverige.
Nu tror jag väl iofs inte att du läser detta och iofs gör väl inte en sämre upprepning skada.
Men iaf det är inte vapensmuggling.

Leopold skrev:Silwer skrev:Leopold skrev:Jag hade författat ett väldigt kort brev som inlaga. Helt enkelt:
"Co2 såväl som luft är sedan länge etablerade som drivmedel till luftvapen. Så länge vapnet underskrider 10J så är dessa vapen licensbefriade i Sverige. Vänligen lägg ner detta ärende snarast efter att ha uppdaterat er angående gällande svensk lagstiftning, samt stryk alla misstankar om vapenbrott som ni förmedlat eftersom dessa är formulerade på felaktig grund.
Vänligen, xxx.
"
Inte för att du vill höra av mig nånsin igen, men informationen har redan givits 1992 blev åter co2 lagligt i Sverige med max 10J och räknades som Luftvapen.
Detta för att de sen 76 tror jag blev förbjudna i Sverige.
Nu tror jag väl iofs inte att du läser detta och iofs gör väl inte en sämre upprepning skada.
Men iaf det är inte vapensmuggling.
Bra att du radar upp några årtal, kan ev vara bra info om man behöver tampas med div myndigheter i dessa löjeväckande ärenden som slumpmässigt kastas på folk.
Helt fantastiskt att det ödslas resurser på sånt här, skicka vapet på analys på NFC, när en enkel inläsning på gällande lagstiftning skulle löst det på fem sekunder.

Henno3 skrev:UPPDATERING.
Fick Mail igår. Tydligen har NFC numera verksamhet på tolv olika ställen, varav ett är i Malmö. Kanske kan få hem pistolen innan årsskiftet ändå?!
”Hej,
De måste undersöka vapnet fysiskt för att kunna göra en korrekt bedömning.
Vi lämnar in till NFC i Malmö, så det tar inte så lång till att lämna över det.
Med vänlig hälsning
…… ………. ”
jerico skrev:Skönt att det löste sig.
Angående deras agerande så har det varit skriverier om just gaspistoler som görs om till riktiga... Det är nog därför samt att utbildningsnivån är tveksam hos inspektörerna. De går nog på "hellre en gång för mycket än att missa något".
Men i det här fallet vore det ju inte så svårt att kolla...

Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster