Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Tempest skrev:Den tiden när det fanns en skjutbana i varje by kommer aldrig tillbaka
Breezy skrev:I min klubb är det faktiskt en del som började med luftgevärsskytte men sedan gick över till att skjuta 22lr, och så småningom långhållsskytte/kikarskytte med "grovkalibriga" gevär.
Är det ett nytt fenomen, att luftgevär kanske är mer en inkörsport till skyttesport?
Breezy skrev:Jag brukar undvika att berätta för kollegor och bekanta att jag är tävlingsskytt, många tycker att det är obehagligt och associerar det med andra dåliga saker.
börne skrev:en vi som sportskyttar använder det endast för att pricka döda ting.
Just det här är en bra sak, som vi ska vara måna om att behålla. Det är sport, träning, tävling och föreningsverksamhet, inget annat. Så fort man börjar närma sig att sportskyttarna ska vara en del av försvaret för att få ökad beredskap börjar det bli något helt annat(reservistskyttet i finland tex, som involverar mycket barikader, hinder och snabba skottserier och alla ska bära kläder med kamofluagemönster). Det skulle kanske locka några nya medlemmar, men jag hade inte känt mig bekväm med det. Om klubben har ungdomsverksamhet blir det också en ganska känslig fråga.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster