Har lite funderingar på att beställa ett hw från sportwaffen i tyskland,hw vapnen är ju rejält mycke billigare där ,så det lockar onekligen att titta på ett köp därifrån.Det jag undrar över är om det finns någon som har erfarenhet av detta (köp av bössa),hur det har fungerat och vad frakten dvs den totala kostnaden blir.Sen vet jag att de kommer i 7.5 joules utförande men jag hade ändå tänkt att "tuna" det.Har försökt att utläsa kostnader mm på hemsidan men man blir ändå lite osäker påt.
Jag beställde en bössa o lite prylar....drygt 8kg paket och frakten gick på 26,95 Euro Jag betalade via banköverföring, och det tar ca. 4 dagar innan dom har pengarna o skickar varorna. Inga andra avgifter tillkommer...om inte din bank vill ha en växlingsavgift.
Dom skickar med DHL o frakten hit upp till norra Sverige tar ca. 4 dagar.
Ett tips är också att använda översättningsfunktionen uppe till höger på deras hemsida.
Om du beställer en bössa, så var observant på att du klickar in rätt modell...vissa finns i flera varianter. Tråkigt om man råkar beställa vänsterstock, om man är högerskytt..!
hur blir det med tull-avgift ? jag har oxo funderat på att beställa från tyskland , en me bull-barrel med bacs system , lite fundersam vad tullen säger bara , nån som har erfarenhet ??