Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
messer skrev:Som vanligt är det 50mil bort, men alltid trevligt med tips om roliga/billiga saker!
Ot lite, men kan detta vara anledningen?
För att följa länken så måste du registera dig.
Synd när företag går omkull för att lagar som ska hjälpa en del, stjälper för andra.
buckshot2000 skrev:Tragiskt att läsa att det finns folk här på forumet som försöker få stängda affärer att bli handikappade människors fel.
Syftar då på "messer" och "lazlo09" , ni gör en massa uttalanden som ni dels inte verkar ha grund för, och att kalla handikappade för "gnälliga hjulbenta människor" tycker jag är väldigt människoförnedrande och undrar lite vad sådana uttalanden gör på ett luftvapenforum.
öberg skrev:tillbakatillamnet
Om det är för att dom inte orkar/har råd att fixa en handikapsvänlig affär låter jag vara osagt.
Men om den saken är det färdigpratat från och med NU.
Skogshuggarn skrev:Femtio procent på allt,,det låter som affärsidkaren går under sina inköpsmarginaler . Man skulle känna sig som en plunrare att gå in i det gamla parets butik .
lazlo09 skrev:Varför det?
Skogshuggarn skrev:lazlo09 skrev:Varför det?
OM . jag skulle komma in i den butiken med 50 % rabatt så finns risken att girigheten tar kommandot,,,klart som korvspad att jag inte skulle köpa ett sikte,ett vapenfodral osv , jag skulle köpt så mycket jag kunde bära med mig,,dvs hela butiken . Tror att vi människor mer eller mindre är samlare, hamstrare och plundrare av naturen,det finns endast en gråzon som skiljer oss åt när det skall bryta ut .Finns otaliga exempel på det,,tex minns jag oljekrisen på sjuttiotalet . För tjugo år sedan så anonnserade en lokal butik på orten att de skulle sälja frysta kycklingar för 5 kronor styck,,du kan tro att det skreks och knuffades och slets i varandras kläder vid kycklingdisken ,,släppte man blicken från sin egen kundvagn så kunde ens kycklingar försvinna ! tillslut utbröt en tumult bland de mest giriga som avslutades med slagsmål,,he he det var många naglar som bröts när kärringarna kom igång .
En tanke jag får utöver detta är,,finns det någon garanti på grejorna efter sista Maj ?
mathewsbow skrev:Fond produkter kommer ursprungligen från Grevie (ja du läste rätt!)och "Labo import" köpte det för en ca10-15år sedan, den ursprungliga ägaren bor kvar i Grevie, (och det var han som var med och bildade Bjäre bågskyttesällskap då han också sålde pilbågar)
offire skrev:Hatsan kulfång för 87kr och det e ju helt ok lite tjockare plåt
och några 50pkt tavlor 40kr gamo pro match4,5 30kr blev det
hjälpte henne ner med 2st lådor med ngn gamo 4,5som hon inte visste att hon hade på lager
hand skrivna prislappar å bara kontant det e gediget:)
80år ja då ska jag inte jag jobba har jag tänkt:)
Om sådant skall ske är det viktigt med vapennummer osv ,, om det ej är en utgående modell så kan det gå,,Fondprodukter har god renomé , pga deras smidighet i vanliga garantifrågor till deras återförsäljare .lazlo09 skrev: (hoppas) att Fondprodukter kan assistera vid ev garantiärende om man köpt ett vapen av en av deras "underleverantörer".
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 2 gäster