Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
_Axel_ skrev:Hålet brukar var 3/8" och dom skjuter på 6yrd, så det krävs några bärs innan det blir riktig sport av det!
janned skrev:Finns lite olika färdiga varianter från För att följa länken så måste du registera dig.
En variant...
För att följa länken så måste du registera dig.
Det var där fick jag ide´n ifrån med "rövhålet"
Leopold skrev:
Det var inte härifrån då? Tredje produkten uppifrån är rätt elak...![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Iofs ingen "bell target" men... nog är det klockspel inblandat![]()
_Axel_ skrev:Är det inte mer kul med en "Falling Target" mål (skidskyttemål). På dem kan man ju byta insatser så hålet kan varieras?
Henno3 skrev:Det finns en intressant skrift, "Ring my bell" på belltarget.com som beskriver historien om belltargetskytte i Storbritannien. Jäkligt intressant! Det finns fortfarande skytte på några ställen, men när det var som störst fanns det kring 4000 klubbar!
De gamla originalmålen säljs på nätet för fantasisummor och det är inte lätt att finna nya heller. Köpte ett Belltarget som gjorts av Red Bob. Det står hemma i garaget, och emellanåt skjuter jag några skott när jag har vägarna förbi! Det är något speciellt över det skyttet, jäkligt roligt, men det får allt vara med äldre rekylerande bössor med diopter eller öppna sikten.
Batistuta skrev:Fick tag i några gamla larmklockor i brons idag för mitt lilla projekt och hade en timme över.
gubbe skrev:Batistuta skrev:Fick tag i några gamla larmklockor i brons idag för mitt lilla projekt och hade en timme över.
Fräckt.
Vore kul att få testa någon gång.
Batistuta skrev:Nästa gång du är Mörrum ska den väl vara klar. Ni får väl köra lite Bell Targetskytte på kvällen innan Vårlaxen
Henno3 skrev: Bell target 6 & 7 yard air rifle shooting
Nitro skrev:Kanske man skulle byggt något sådant till FT banan på 10m målet
Kapten Kamin skrev:Ser ut att klara 5817/B utan problem.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 9 gäster