Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
yellonet skrev: på eget bevåg ökar effekten - som ändå är relativt begränsad - i sitt luftvapen för att kunna ha lite roligare med sitt skytte.
mikebike skrev:yellonet skrev: på eget bevåg ökar effekten - som ändå är relativt begränsad - i sitt luftvapen för att kunna ha lite roligare med sitt skytte.
Det blir inte speciellt mycket roligare bara för att man ökar effekten en smula.
yellonet skrev:En hel del skenhelighet här kan jag tro... finns väl knappast någon som inte då och då medvetet bryter mot lagen. Och om vi ska ta hastighetsgränser för trafik som exempel så tycker i alla fall jag att det är mer allvarligt att någon kör för snabbt och medvetet höjer risken för att döda någon än att en vuxen människa på eget bevåg ökar effekten - som ändå är relativt begränsad - i sitt luftvapen för att kunna ha lite roligare med sitt skytte.
Och nej, jag har inte trimmat mitt gevär.
långdistansskytte så behöver man mer kraft.
Jag skulle nog tro att dom allra flesta med fullpower vapen inte har licens på vapnet,men det beror ju till stor del på att det är så förbannat krångligt att få licens
Tror jag också.MrBlarren skrev:Jag skulle nog tro att dom allra flesta med fullpower vapen inte har licens på vapnet
Ja, tyvärr.MrBlarren skrev:men det beror ju till stor del på att det är så förbannat krångligt att få licens
öberg skrev:Jag har i princip hållt på med alla skytteformer i Sverige (utom armborst) och jag har snällt rättat in mig i ledet och skaffat licens på det vapen jag har haft.
Visst ibland är det tungt men det går. Har i dags datum lämnat in 34 licensansökningar och än så länge ej fått avslag på en enda! Men det kommer garanterat![]()
Naturligtvis har jag inte alla kvar
MrBlarren skrev:Och luftgevärsföreningar som bedriver skytte med licenspliktiga vapen vimlar det ju av.......
Skogshuggarn skrev:Det var andra tider förr,,helt klart ! Då var ett lutfgevär ett LUFTGEVÄR och dess kraft i normalfallet betraktades också därefter,,nu äre nåt helt annat med den saken .
Vad menas med det där uttrycket (pre-92)
Skogshuggarn skrev:
Vad menas med det där uttrycket (pre-92)
mikebike skrev:Samt att det finns en tjomme på Salumarknaden som vill köpa "pre-92" bössor.
oden-68 skrev:mikebike skrev:Samt att det finns en tjomme på Salumarknaden som vill köpa "pre-92" bössor.
Det är väll upp till var och en vad man vill köpa vissa vill ha Pre-92 andra inte Mvh TJOMMEN
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster