Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Sako Finnbear skrev:Känns som HW:n och Gamo kikaren inte är rätt utrustning för FT...
Sako Finnbear skrev:Känns som HW:n och Gamo kikaren inte är rätt utrustning för FT...
Sako Finnbear skrev:Nja det vettefanken, känns som övrigt skytte, jakten, och bilar räcker som hobby.
Silwer skrev:På 10m?
Prova 25m, mins att vi för länge sen tävlade på skoj med just det, stående utan stöd 25m.
Gubbe var van med 18m så han ock några andra sköt ju bäst jämt.
Det var skitsvårt att få alla skott i det svarta.
Mins inte om det var 12skott av nån anledning, eller om det var just fem, blandar ihop saker här kanske.
Silwer skrev:På 10m?
Prova 25m, mins att vi för länge sen tävlade på skoj med just det, stående utan stöd 25m.
Gubbe var van med 18m så han ock några andra sköt ju bäst jämt.
Det var skitsvårt att få alla skott i det svarta.
Mins inte om det var 12skott av nån anledning, eller om det var just fem, blandar ihop saker här kanske.
Luftpangarn skrev:Sako, du bestämmer själv vilket skytte du gillar. Vill du skjuta "jägarstöd", som man tex gör i Hunting Field Target (HFT), så gör det.![]()
Exakt hur man bär sig åt,och vika sikten som är tillåtna, är ju bara viktigt i förhållande till regler i olika tävlingsformer.
Däremot kan det vara kul att stegra svårighetsgrad vartefter, för att utmana sig själv. Alldeles oavsett olika tävlingsregler.![]()
Du verkar ha kul. Det är väl syftet med skyttet?!
klickmans skrev:Undrar om ordet pinking även är en term som används inom pistolskytte?
Är på gång att skaffa mig något enkelt och funktionellt att skjuta med, dock ej gevär.
Det är för bökigt att hålla på med för mig, men en bra pistol eller revolver vore kuligt.
Har tittat på den där 50, finns det mjölkulor atta ladda en sån med så man ser träffen?
Synskadad, därav frågan. (tips kan nog behövas)
Sako Finnbear skrev:Har blivit både plinking och träning i dag med.
Både HW30 in och Gamo PT80 in har blivit luftade.
Stående utan stöd 10 meter.
För att följa länken så måste du registera dig.
Behöver jag säga att Gamon inte trivs riktigt med RWS co2 ammon... Går mycket bättre med
H&N diabolerna, men nu är RWS ammon slutskjuten på i alla fall.
Silwer skrev:Stod mot stolpe?
Skjut utan det jag lite, iofs jaktmässigt ska man ju ta de stod naturen erbjuder, det används inom HFT, men där har man i stället förhindrat att man öht för ha annat än fast parralax, jag menar jag har skruvar på den om det skulle vara jakt med, antingen före då jag vet ungefär hur långt ifrån jag tänker skjuta eller sen vid målkontakt.
Så det är rent trans som åter leder till dyra sikten tyvärr.
Men nu pratar jag ev jakt med luftvapen eller säg en .22lr, man tar väl inte vilka stöd som helst med älgbrakaren.
Och ja jag vet att du gillar udda skjutställningar tex stående med stöd bipod.
Jag hade valt utan stöd helt, det ger mer imo, men personligen vara.
Bättre att skjuta nåt ön inget.
Nitro skrev:Sako Finnbear skrev:Har blivit både plinking och träning i dag med.
Både HW30 in och Gamo PT80 in har blivit luftade.
Stående utan stöd 10 meter.
Behöver jag säga att Gamon inte trivs riktigt med RWS co2 ammon... Går mycket bättre med
H&N diabolerna, men nu är RWS ammon slutskjuten på i alla fall.
Ser bra ut tycker jag.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster