Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
mikebike skrev:När jag skulle skjuta in min magnumrevolver i förra veckan hade jag stora svårigheter att se kornet tydligt eftersom solen blänkte på kornet.
Mitt korn var av den traditionella typen med ramp, platt ovansida och rundad framkant. För tävlingsskytte är det bättre med ett korn som har negativ lutning i bakkant och minimal toppyta. Nackdelen är att de gärna hakar i kläder mm.
Ett annat problem med traditionella korn är att de nöts och blir blanka.
Nu har jag åtgärdat problemen genom att fräsa om kornet och tillverkat en korntunnel som skyddar kornet från solljus och nötning samt hindrar att det hakar i något.
Det fungerar bra, synd bara att jag inte kom på detta i god tid innan KM, men det blir fler tävlingar.
Larzzon skrev:En rulle till snöre för FT mål.
För att följa länken så måste du registera dig.
Surapeter skrev:Kulfång 39kg
Såg på forumet att det var någon som hade tillverkat ett tyst kulfång, så varför inte , körde 17x17 och 14x14 hål klämmorna hitta jag i garaget dunken tog jag hem (tom) från jobbet 2 säckar batong =78kr
Larzzon skrev:Nu har 3d skrivaren fått gå varm, 10 rullar klara.![]()
Larzzon skrev:Nu har 3d skrivaren fått gå varm, 10 rullar klara.![]()
mikebike skrev:När jag skulle skjuta in min magnumrevolver i förra veckan hade jag stora svårigheter att se kornet tydligt eftersom solen blänkte på kornet.
Mitt korn var av den traditionella typen med ramp, platt ovansida och rundad framkant. För tävlingsskytte är det bättre med ett korn som har negativ lutning i bakkant och minimal toppyta. Nackdelen är att de gärna hakar i kläder mm.
Nu har jag åtgärdat problemen genom att fräsa om kornet och tillverkat en korntunnel som skyddar kornet från solljus och nötning samt hindrar att det hakar i något.
Det fungerar bra, synd bara att jag inte kom på detta i god tid innan KM, men det blir fler tävlingar.
Freddy71 skrev:mikebike skrev:När jag skulle skjuta in min magnumrevolver i förra veckan hade jag stora svårigheter att se kornet tydligt eftersom solen blänkte på kornet.
Snyggt och praktiskt![]()
Den skulle passa ypperligt på min Super Blackhawk Hunter...det blev ingen prototyp till övers![]()
//Fredrik
Surapeter skrev:Kulfång 39kg
Såg på forumet att det var någon som hade tillverkat ett tyst kulfång, så varför inte , körde 17x17 och 14x14 hål klämmorna hitta jag i garaget dunken tog jag hem (tom) från jobbet 2 säckar batong =78kr
Luftpangarn skrev:Vad är vitsen med betong?
Marsi skrev:När jag tränar sittande så skjuter man rätt snabbt igenom trasorna pga många skott på samma ställe.
gubbe skrev:Det tråkiga med trasor, förutom att precis som ni säger, man skjuter igenom efter ett tag är att det är så bökigt och svårt att samla ihop blyet efteråt.
Försöker man separera trasorna från bly så kan man ge sig den på att häften ramlar utanför burken eller vad man nu samlar i. Slänger man istället trasor och bly blandat på tippen tittar dom lite snett på en.
Nä betong är bättre. Då ligger blyet fint på botten i kulfången.![]()
viewtopic.php?f=6&t=5244&p=51800&hilit=kulf%C3#p51800
Marsi skrev:När jag tränar sittande så skjuter man rätt snabbt igenom trasorna pga många skott på samma ställe. Går ju att skaka om trasorna, men då är det lätt att det ramlar ut en massa bly där det inte ska vara.
Funderar på att testa att sätta betongplatta i mitt kulfång för att bara kunna få allt bly att ramla ner på botten.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster