Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:FWB 300S
Jsb exact .177
Avstånd 18m
Skjutställning stående
För att följa länken så måste du registera dig.
Skönt att det börjar närma sig tävlingsdax, känner att inspirationen för 18m tavelskytte vacklar.
gubbe skrev:Akta dig för golfbollar, ska vara bland det farligaste som finns att skjuta på.snurr skrev:en golf boll fick sätta livet till
gubbe skrev:Akta dig för golfbollar, ska vara bland det farligaste som finns att skjuta på.snurr skrev:en golf boll fick sätta livet till
Leopold skrev:gubbe skrev:Akta dig för golfbollar, ska vara bland det farligaste som finns att skjuta på.snurr skrev:en golf boll fick sätta livet till
Ja det är rena vansinnet. De är ju konstruerade för att bevara rörelseenergi utan att det slösas bort som värme. På tal om rikoshetter, har ni några tips på bra kulfång som knappt låter något? Kanske fel tråd att fråga i men jag behöver göra något åt plåtplonket i mina kulfång för grannarnas skull. Tror det är ganska enerverande att lyssna på i längden. Har testat litet med att lägga i tunna skivor ändträ i fången, funkar riktigt bra men tyvärr inte särskilt länge tills de blir till flis.
morbideglidaren skrev:
Finns en alldeles lysande tjock gummimatta att köpa på tex närmsta byggvaruhus!
Leopold skrev:morbideglidaren skrev:
Finns en alldeles lysande tjock gummimatta att köpa på tex närmsta byggvaruhus!
Låter intressant! Fast studsar inte kulorna ut ur fånget då?
gubbe skrev:Bössa Cyclon
...
Var vid stugan i kväll och försöker lära mig kulbanan på Cyclonen. Avslutade med en 30m stående.
eddie skrev:Bössa AT44w .22 7,5j
Ammo Wolfsilver 9,1gn
Avstånd 30m
Sittande med stöd
Och jag roade mig med att sänka farten till 7,5j och fick en knäpptyst bössa, skjutet med airstripper på
338federal skrev:Här har jag testat lite ammo med min FX royale. Sittande med bipod. Ca 15-18m. 12 skott i varje. Waspen är väl bra till blybatterier. För min skytte blir det FX pellets.
338federal skrev:Här har jag testat lite ammo med min FX royale. Sittande med bipod. Ca 15-18m. 12 skott i varje. Waspen är väl bra till blybatterier. För min skytte blir det FX pellets.
338federal skrev:Byssan är en fullfart FX Royale 5,5mm. Waspen har en fart på 290-295m/s. FX 274-278m/s.
Ja där var det inte svårt att välja ammo.338federal skrev:Här har jag testat lite ammo med min FX royale
70m 10 joul, det är allt bra nog.eddie skrev:så blir det nog bättre
gubbe skrev:Bössa Cyclon FWB 300
Ammo FX5.52 Jsb 4,50
Avstånd 30m
Skjutställning stående
Cyclon
FWB
Sköt in båda bössorna på 30m idag, nu ska jag "bara" lära mig hur jag ska hålla på alla andra avstånd.Ja där var det inte svårt att välja ammo.338federal skrev:Här har jag testat lite ammo med min FX royale
70m 10 joul, det är allt bra nog.eddie skrev:så blir det nog bättre
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster