Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:En MYCKET seriös demonstration av vad som menas med "hål -i -hål"!
Silwer skrev:kanske samma problem jag hade, jag förstorade inte bilderna utan såg dem som skott mot en tala, jag ville dock inte håna utan isf hjälpa.
Men nu förstår jag vad han gjorde, sen att det inte är min stil är en annan sak.
Watchdog skrev:JA jag vet att det kan bli bättre men som "nybörjare" är jag ganska nöjd men jag lovar det ska bli bättre med träning.
Nitro skrev:Watchdog skrev:JA jag vet att det kan bli bättre men som "nybörjare" är jag ganska nöjd men jag lovar det ska bli bättre med träning.
Skjuter du såhär bra som nybörjare så ska du vara väldigt nöjd.
Syns tydligt att skotten samlar på samma ställe, alltså strax till höger om ringarna du ritat.
Det är så det ska se ut när det går bra![]()
Prova gärna på BR tavlor på 25m. Där märks det direkt ifall det går bra eller dåligt.
Du behöver dock tillgång till en A3 skrivare för dessa tavlor.
http://luftvapen.info/viewtopic.php?f=1 ... &start=475
Watchdog skrev:finns de att köpa eller ladda ner?
börne skrev:Watchdog skrev:finns de att köpa eller ladda ner?
Finns varianter att ladda hem men inte dom riktiga som jag fattat det. Men Nitro är nog snäll & skickar filen till dig om du frågar snällt![]()
Annars har du en del här, ska man inte skjuta riktig benchrest kvittar det ju.
För att följa länken så måste du registera dig.
Luftpangarn skrev:Skjuter man så bra som Watchdog, är det alldeles särskilt påkallat att Jultomten kommer med måltavlor tryckta på rätt sorts pappersfibrer, så att hålen verkligen blir tydliga i konturerna! Inte är det dyrt heller & mindre jobb än att printa tavlor själv. (Printa själv är mera nödlösning, eller att man vill ha något annorlunda.)
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Det finns ju att köpa, klubben har såna men vet inte var dom köper BR tavlor. Vanliga tavlor som LP länkade till finns ju lite varstans & är inget problem.
Nu blir det inget skytte för den här jäkla pandemin men kommer jag ihåg ska jag fråga var dessa köps.
Eller så säljs dom bara till skytteklubbar... ingen aning.
Nitro du vet kanske?
Nitro skrev:Tvivlar på att dessa tavlor går att köpa och ifall så är fallet så får någon gärna nämna var.
Är ganska säker på att klubben inte köpt dem, utan bett ett tryckeri trycka dem på grövre papper än kopieringspapper.
Nitro skrev:Tvivlar på att dessa tavlor går att köpa och ifall så är fallet så får någon gärna nämna var.
Chris skrev:Nitro skrev:Tvivlar på att dessa tavlor går att köpa och ifall så är fallet så får någon gärna nämna var.
här finns dem:För att följa länken så måste du registera dig.
och även För att följa länken så måste du registera dig.
kan man beställa
Silwer skrev:Men han klarar sig bra med fempunktstavlor av riktig sort länge på det avståndet, de är inte dyra.
Watchdog skrev:Idag hade jag skrivit ut Br tavlor som jag limmat på kartong och så sköt jag på 24 meter och hyffsat nöjd med resultatet och det var super med vita tavlorna för då såg jag lättare träffbilden,idag använde jag mig av en bipod som jag köpt på ebay och jag tyckte det funkade hel okay!![]()
Watchdog skrev:Tackar!är den poängen axeptabel för nybörjare?
börne skrev:Watchdog skrev:Tackar!är den poängen axeptabel för nybörjare?
Skjuter du utomhus eller inomhus? Tänker på bilden du la upp, ser ut som en verkstadslokal
Är ingen BR expert så resultat osv har Nitro bättre koll på, men att tänka på är att BR skjuts utomhus där du har vinden som din största fiende.
Testat ett par gånger & det är inte helt lätt, då har man ändå vindflaggor/snurror osv att hålla koll på, men när man tycker det är lugnt & ska skjuta så kommer den där jäkla vindpusten![]()
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster