Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
gubbe skrev:FWB 300S
Jsb exact .177
Avstånd 18m
Skjutställning stående
För att följa länken så måste du registera dig.
Blev en grilltavla i kväll. fem skott, gå och vända på filen på grillen, fem skott och så vidare.
Vill man finns det alltid tid till lite skytte.
ronnefalk skrev:Gubben är givetvis lika grym som vanligt
gubbe är grym. Så är det.
Vi måste på något sätt tanka ur hans hjärna och fördela informationen på oss andra (vanliga) då kan vi kanske komma upp i nästanlikabravarjegångstandard.
Bara att
Din skjutning var ju inte att leka med heller. måsteträna måsteträna måsteträna mera
Bromslätt skrev:Vi måste på något sätt tanka ur hans hjärna och fördela informationen på oss andra
ronnefalk skrev:Detta var ett klart o tydligt tecken på att det var dags att damma av bössan och börja skjuta igen.
norris skrev:plinkade dom här på 30m stående utan stöd jag kommer att trivas med HW 50:an
gubbe skrev: Hemligheten med skytte är att vara så tom som möjligt i huvudet.
gubbe skrev:Bössa Cyclon
Ammo FX 5.52
Avstånd 30m
Skjutställning enligt FT, sittande, knästående och stående
Fick för mig att testa och jämföra tre olika skytteställningar som man använder vid FT tävling.
Först sittande, kanske den som känns stabilast.
Sen knästående. Den tar man gärna till om det går.
Till slut stående, känns kanske mest normal för mig.
Blev förvånad över att det inte skiljer mer på resultatet, får nog träna mer på sitt och knä för det borde gå att förbättra betydligt.
gubbe skrev:Bössa Cyclon
Ammo FX 5.52
Avstånd 30m
Skjutställning enligt FT, sittande, knästående och stående
Fick för mig att testa och jämföra tre olika skytteställningar som man använder vid FT tävling.
Först sittande, kanske den som känns stabilast.
Sen knästående. Den tar man gärna till om det går.
Till slut stående, känns kanske mest normal för mig.
Blev förvånad över att det inte skiljer mer på resultatet, får nog träna mer på sitt och knä för det borde gå att förbättra betydligt.
ronnefalk skrev:Grymt skjutet Tomaz
Tomaz skrev:Crosman 2300T med vikkolv
Tomaz skrev:Balansen i min Steyr passar mig inte lika bra som mina FWB300S, men jag försökte skjuta så bra det gick ändå...
gubbe skrev:Inspererad av Tomaz suveräna Dagens så gör jag ett nytt försök. Kändes ok förutom två tappe skott.
Leopold skrev:Vad är bästa förstoringen på 18 meter tycker ni som skjuter så fruktansvärt bra?
gubbe skrev:Leopold skrev:Vad är bästa förstoringen på 18 meter tycker ni som skjuter så fruktansvärt bra?
Antar att det är Tomaz du menarmen för egen del skjuter jag alltid på 10 gånger förstoring. Fungerar bra mellan 7-50 m.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 7 gäster