Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Stående är inte lätt... det är min akilleshäl när det gäller skytte.
Det trevliga med skytte är att man ser framsteg rätt snabbt om man skjuter regelbundet, ibland tar man ett par kliv framåt, ibland går det på fel håll osv. Jag har skjutit aktivt sedan mars 2013 & det man klarar av idag det var en fantasi då.
Mitt favoritmål att träna på är en 15x15mm spinner placerad på 50 meter i sittande FT ställning, inget man ens trodde gick när man började, man träffar garanterat inte varje gång, men man är & slickar kanten & träffar tillräckligt ofta för att det ska vara roligt, det är sjukt bra precision i lite bättre PCP vapen![]()
Denna träffen är min renaste. Skjuten dagen innan Field Target SM i år, den känslan när dom sitter så är grymt tillfredställande. Jag tränade inte mer den dagen utan jag tog med mig den känslan istället![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:En FWB 300S med sin rekylupptagning & med en 10J fjäder i är nog jämförbar med en 10J PCP skulle jag tro.
Min PCP ligger på nästan det dubbla vilket gör det lite enklare.
Watchdog skrev:börne skrev:En FWB 300S med sin rekylupptagning & med en 10J fjäder i är nog jämförbar med en 10J PCP skulle jag tro.
En undran här bara,om jag är med i en klubb och önskar skaffa en bössa på 16j eller något över hur är det med anskaffand av licens?är det bara att vara aktiv inom klubb en viss tid och sedan ansöka eller?
börne skrev:Watchdog skrev:börne skrev:En FWB 300S med sin rekylupptagning & med en 10J fjäder i är nog jämförbar med en 10J PCP skulle jag tro.
En undran här bara,om jag är med i en klubb och önskar skaffa en bössa på 16j eller något över hur är det med anskaffand av licens?är det bara att vara aktiv inom klubb en viss tid och sedan ansöka eller?
Klubben ska bedriva verksamhet för typen av vapen du vill söka på. Säg ett vapen anpassat för FT eller BR. Skriva bara målskytte i ansökan går inte längre, det accepterade dom inte vid en ansökan en skyttepolare gjorde för ett tag sedan, dom vill veta vilken typ av skytte.
Du ska sedan vara en aktiv medlem i minst 6 månader, visa att man är en reko person osv. Det är sedan upp till styrelsen i klubben att besluta om dom är villiga att skriva ut ett föreningsintyg. När du fått detta kan du söka på det vapnet intyget avser.
Jag kan inte reglerna hundra, det kanske skiljer från klubb till klubb, men minst 6 månader är det i alla fall, sen hur aktiv man ska vara är kanske olika. Klubben är ju inte tvungna att skriva ut intyg, det är en bedömning dom gör.
börne skrev:Forshaga är närmst... Man får räkna med lite avstånd inom denna sport.
Kapten Kamin på forumet tar hand om dig om du är intresserad, han är även grenansvarig i Sverige för FT.
Han hittar du här... ucp.php?i=pm&mode=compose&u=11499
börne skrev:8 mil är ingenting när det gäller att ha tillgång till en FT klubb. Har själv turen att ha 5 mil.
Kapten blir bara glad om det kommer dit fler intresserade
Nitro skrev:börne skrev:8 mil är ingenting när det gäller att ha tillgång till en FT klubb. Har själv turen att ha 5 mil.
Kapten blir bara glad om det kommer dit fler intresserade
Så är det och som Börne säger så kommer du bli varmt välkommen av KaptenKamin som dessutom är en av Sveriges bästa FT skytt.
Watchdog skrev:Var och innomhus pangade lite idag med min Diana 35 stående med stöd på 24 meter,3 skott nja men 7 st hyffsade för min del.![]()
Sako Finnbear skrev:Övat lite "jaktskytte" i dag, både på fallmål och tavla.
Som vanligt min HW30S .22" med Gamo 4x32 fast parallax.
Ammo var RWS Hobby flatnos och avståndet 20m.
Watchdog skrev:Sako Finnbear skrev:Övat lite "jaktskytte" i dag, både på fallmål och tavla.
Tack!och du hade en fin gruppering med tycker jag,själv väntar jag på lite trevligare väder för att testa mitt inköpta Caldwell självåterställande mål.
Sako Finnbear skrev:Watchdog skrev:Sako Finnbear skrev:Övat lite "jaktskytte" i dag, både på fallmål och tavla.
Tack!och du hade en fin gruppering med tycker jag,själv väntar jag på lite trevligare väder för att testa mitt inköpta Caldwell självåterställande mål.
Gillar också "plinking" framför rent tavelskytte som är ganska tråkigt.
Watchdog skrev:Sako Finnbear skrev:Watchdog skrev:Sako Finnbear skrev:Övat lite "jaktskytte" i dag, både på fallmål och tavla.
Jag gillar både och faktiskt,plinkningen är roligt och även att sätta upp br tavlan och bara gå in i koncentration mode och inte tänka på annat än jag och tavlan!
Sako Finnbear skrev:Watchdog skrev:Sako Finnbear skrev:Watchdog skrev:Sako Finnbear skrev:Övat lite "jaktskytte" i dag, både på fallmål och tavla.
Jag gillar både och faktiskt,plinkningen är roligt och även att sätta upp br tavlan och bara gå in i koncentration mode och inte tänka på annat än jag och tavlan!
Något som jag tycker är riktigt skoj är att sätta upp sockerbitar och pricka.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster