Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Lady_K skrev:Crosman 2300T
Umarex Match 0.48g
7.5m på krynpt tavla
Stående
För att följa länken så måste du registera dig.
Dagens andra kunde varit fin, men som alltid ett slängskott och några till som spretar. Måste komma på vad det är jag gör fel när dessa eländiga skott sprider ut sig så jag kan träna bort dem.
Tomaz skrev:Feinwerkbau modell 2
Walther Finale Match
10m, en hand utan stöd
Gårdagens två tavlor, sköts som vanligt i följd. Ganska nöjd med hur jag samlade skotten även om träffläget var något högt av någon anledning...sen var det ju några obligatoriska skitskott i åttan också...gamla Bettan är som sagt inte så förlåtande för misstag man gör...
Hade inte så mycket tid att skjuta idag, men tänkte skjuta en tavla när jag fick en kort stunds egentid...
Gjorde ett par lyft och torrsköt två skott, sen sköt jag första skottet som kändes som det tog bra och tog en titt i målkikaren...klockren tia som är på gränsen till det perfekta skottet...
Skottet håller sig inom tioettan utan att bryta linjen..hade den tagit 0.25 mm högre så hade den varit fullständigt centrerad..
Är i alla fall det mest perfekta skott jag skjutit hittills, så jag ville inte förstöra tavlan med fler skott..
Så det blev bara ett skott idag och jag känner mig nöjd med det. Varför liksom förstöra känslan av det perfekta skottet, alla andra skott hade bara blivit sämra haha..![]()
Umarex Match 0.48g
7.5m på krynpt tavla
Stående
Träffbilden börjar krypa ihopa i varje fall delvis, men fortfarande dessa förbaskade slängskott.
Har på allvar börjat fundera på om jag kommer att kunna dra nytta av en vassare pistol.
Lady_K skrev:Jadå. Det enda som gjorts är polering och applikation av molykote. Har även spänt den ganska så hårt. Saknar mätmöjlighet men gissar på dryga kilot. Den rör sig mindre ryckigt då och upphaket återgår om jag avbryter.
Umarex Match 0.48g
7.5m på krynpt tavla
Stående
Den första är jag hyfsat nöjd med, den andra där tappede jag koncentrationen och pistolen började tappa gasen. Det går nog framåt så sakteliga...
Avtrycket är polerat till spegelblankt och molykote pålagt. Blev lite jämnare, men alldeles för långt. Slipa om formen vågar jag inte experimentera med, upphaket måste kunna återgå när jag avbryter.
Får se om jag kan hitta en gammal C2 e.dyl., ingen ide att lägga pengar på 2300, den förblir ändå bara en Crosman.
dreg skrev:@ Lady K
Leopold har givit dig bra och riktiga tips.
Följ dom så kommer du att förbättra ditt skytte.
Det med vinkeln på yttersta leden är det som avgör var tryckbladet ska sitta, det finns inget bestämt mm-tal för det.
Finns inte heller någon fix siffra på hur långt ett förtrycke ska vara, man måste laborera fram det själv.
Tryckvikten på en luftpistol ska vara 0,5 kg, inget annat.
Hur man fördelar det över förtrycksvikt och avtryckarvikt är individstyrt. totalvikten ska vara 0,5 kg.
Håll inte på och mixtra ner tryckvikten.
Om du en dag bestämmer dig för att gå vidare med ditt pistolskytte, om du vill tävla, så kommer du få börja om med din invänjning av tryckvikten.
Fasen det går ju att vänja sig vid 3 kg`s sammalagda tryckvikt och fortfarande skjuta bra.
mvh
Umarex Match 0.48g
7.5m på krynpt tavla
Stående
Dessa irriterande slängskott...
Lady_K skrev:Tackar för tipset om halktape, skall definitivt provas. Biltema har tilt lagom pris
Skulle även behöva vrida pistolen en aning åt höger i greppet. Håller jag den som det känns naturligt pekar den åt vänster. Antagligen gör detta att den vrids ytterligare åt höger när skottet går. Märker även att det är svårt få samma grepp varje gång. Greppar jag om flera gånger blir träffbilden spridd och hur den hamnar i sidled tycks vara mycket beroende på hur jag har fått tag om den. Försöker hålla på samma sätt och lägga fingret mot avtryckaren på samma ställe, men det vill sig ändå inte riktigt.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster