Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Luftpangarn skrev:Watchdog skrev: det är skjutet på 25 meter
För att följa länken så måste du registera dig.
Och sedan skriver du också att du skjutit inomhus!Jag blir ju avundsjuk...
Får jag fråga vad för sorts lokal du hittat? Kanske det kan inspirera sökande för mig och andra!?
Chris skrev:Sako Finnbear skrev:Lite skojig äggplinking!
Sprejade åtta ägg röda och placerade ut från 5 till 40 meter. Sedan var det bara att panga.
min Mama (född 1924) brukar säga: man leker inte med livsmedel, pojke!
Sako Finnbear skrev:Sprejade åtta ägg röda och placerade ut från 5 till 40 meter. Sedan var det bara att panga.
Nitro skrev:Sako Finnbear skrev:Sprejade åtta ägg röda och placerade ut från 5 till 40 meter. Sedan var det bara att panga.
Låter som att du snart är mogen för FT/HFT
Sako Finnbear skrev:Lite äggplinking i dag med!
Väldigt lärorikt med kallt, snö i luften och stark sidvind. Bra träning för att lära sig hålla av
för vinden.
Watchdog skrev:Luftpangarn skrev:Watchdog skrev: det är skjutet på 25 meter
Får jag fråga vad för sorts lokal du hittat? Kanske det kan inspirera sökande för mig och andra!?
Tack för det,jo lokalen är verkstaden på mitt gamla jobb så på nya får jag nöja mig med endast 17 meter tyvär!så nu väntas det på vår kan jag säga.
Nitro skrev:Watchdog skrev:Luftpangarn skrev:Watchdog skrev: det är skjutet på 25 meter
Tack för det,jo lokalen är verkstaden på mitt gamla jobb så på nya får jag nöja mig med endast 17 meter tyvär!så nu väntas det på vår kan jag säga.
Ja det är en lyx att ha tillgång till stora varma lokaler och dessutom få bruka dem till skytte.
För ca: sex år sen hade jag också möjlighet att nyttja min arbetsplats lokaler för skytte och fick ut ca:85m inomhus i värmen och kaffemaskinen vid sidan om.
Det var inne i en skolbyggnad och det hade inte varit bra om man råkat missa kulfånget. Jag hade en plywoodskiva bakom kulfånget för säkerhets skull.
Watchdog skrev: som bänkskytte har jag plockat hem ritningar så jag ska bygga en stabil skjutbänk istället för en rullvagn,jag blir ju skogstokig när man har en hyfsad serie på gång och så glider vagnen lite och sabbar det!!
Nitro skrev:Watchdog skrev: som bänkskytte har jag plockat hem ritningar så jag ska bygga en stabil skjutbänk istället för en rullvagn,jag blir ju skogstokig när man har en hyfsad serie på gång och så glider vagnen lite och sabbar det!!
Här är ritningar på en bänk som håller internationell standard i tävlingar.
chaosborn skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Blev lite plinking idag hos kusinen när väl solen tittade fram.
Testade min nya måltavelhållare där man kan fästa upp ett lite större pappmål med klädnypor.
Kusinen fick även kronograftesta sin gamla Jula bössa dryga 140 m/s och strax över 5 joule vart han inte så nöjd med.
Sako Finnbear skrev:chaosborn skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Blev lite plinking idag hos kusinen när väl solen tittade fram.
Testade min nya måltavelhållare där man kan fästa upp ett lite större pappmål med klädnypor.
Kusinen fick även kronograftesta sin gamla Jula bössa dryga 140 m/s och strax över 5 joule vart han inte så nöjd med.
Trevligt!![]()
Kanske dax för en HW 30/50 för kusinen?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster