Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
scratchninja skrev:Tät och fin träffbild luigi! Men om man kollar på bägge tavlorna så ligger du snett ned åt höger på bägge, ta och justera in kikarsiktet snett up åt vänster så kommer nog alla skotten hamna lite mer runt mitten...en tanke bara
Aleks skrev:Den där hyllan ovanför såg lite lätt vinglig ut :D
Bsa_Airsporter skrev:den skjuter uselt med Dogg matchenda ammon som funkar bra i den e RWS Diabolo 8.4gr
(Tillverkas inte sedan -96)
så ja vet inte hur man ska göra
scratchninja skrev:Enda sättet att se om det är fel på bössan eller dig är att du skjuter skott på en tavla och sedan markerar dina träffar med en penna på en oskjuten tavla. När du gjort detta på tex ett hundra skott så kan du se om skotten ligger normalfördelade runt mitten (läs jämnt spridda runt mitten). Ligger många skott i någon viss del runt mitten t.ex snett upp åt höger så är det tecken på att det föreligger ett systematiskt fel som härstammar från bössan. För när man själv skjuter fel så skall det felet ha en jämn normalfördelning på många skott....iallafall enligt min mattelärare som idag började prata om gevär och dess standardfördelade träffbilder vilket fick mig att vakna upp ur min koma
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster