Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Klart tråkigare än förr, jämla pilbågar, livsfarluga imo.
Jag har någa 90talare med av Hobbex men det är inte så mycket i dem allt ör Findoridukter, det ör flre det nan vill se sen ör ju allt exakt lika så pass att nån väl gick i konkurs nu, Teknknagasinet som nån snubbe som var skitaktiv här ögde.
Undrar car han tig vägen folk hade stort förtroende för honom mins jag.
Silwer skrev:Jo det var ett tag sen, jag har min Se90 kvar ännu dock.
Lite service så blir den nog ok igen, den var ju den sista modellen även om det inte var top of the line som Khamsin.
I Hobbex har bara AA Combat förekommit mot slutet av 80talet, finns i en tråd vi la nyligen, det står inte ens vad det är för märke eller modell utan enbart m16 .22 nåt liknande, jag har aldrig sett en men de måste ju sålt ut dem innan 92, så de lär finnas där ute.
Husquarna var ju importör och jag har sett nån form av svensk reklam som någon hade.
Nåja kul att höra av dig iaf även om du kanske inte bryr dig om de här luftvapnen idag.
ODEN visar annars upp många brittiska bössor i en tråd, han är ju samlare.
Han var också borta i åratal men tittade in för nån månad sen och vi fick då se en del av samlingen.
Hobbyförlaget är före min tid, jag hade Hobbex dock från 82-84, men kan inte hitta dem, 85 hittade jag och fotade.
Kan vara kul att se hur det såg ut, andra har lagt in vad de har o h här har vi Hobbyförlagets 60tal nåt jag aldrig sett förr.
Jag mins dock 1976 den har jag bläddrat i och FWB300S Match fanns i dem, de hade ofta nån matchbössa med genom tiderna Walther LG55, LGV och Diana 66 har vi sett och inte på bild så var det så ett tag till, men senare har de inte nåt tyskt modernt match längre.
Hoppas du kikar in igen, men jag vet inte om du ännu har nåt intresse, i var fall har det under vintern varit mycket fjäderbössor det pratats om.
Jo var man 18 1986 fick man köpa startpistoler fritt, det missade ju jag även om jag har en 9mm tysk Peacemaker ändå från den tiden, köpt på High Chapparall på nån auktion.
De där små med utblås uppåt och om det var ett skott eller radmagasin hade väldigt många mins jag, ammon var ju fri och är nog ännu, men de gick sönder lätt.
6mm var heta av den jag hade givet för att trumman tydligen passade till viss ammo rakt av, 9mm var ju kört sånna pipor hittar man ju inte.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster