Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
öberg skrev:Nja visst är det så att det är FWB300 som ligger i topp i fjäderklasserna (oftast)
Men dom är tunade och ligger strax under 200mps och så även min
mikebike skrev:öberg skrev:Nja visst är det så att det är FWB300 som ligger i topp i fjäderklasserna (oftast)
Men dom är tunade och ligger strax under 200mps och så även min
Jag kom tvåa i Laxå i fjol i klassen PCP <10 J med en 7,5 J bössa!
öberg skrev:Men vart vill du komma igentligen?
Tycker du det är ok med 7.5 jouls gräns eller anser du att det aldrig kommer bli en lagändring?
öberg skrev:Med en 7.9 grains kula så är det strax under 30msp i skillnad.
Men vi tycket uppenbarligen olika för jag hade hellre sett Englands modell framför Eu´s.
Jonas skrev:Jag tror intresset kommer att minska om det blir 7.5 j å att man inte kan skruva på sin egen bössa.
öberg skrev:Jonas skrev:Jag tror intresset kommer att minska om det blir 7.5 j å att man inte kan skruva på sin egen bössa.
En fjäderbössa är det mycket svårt att införa AT på så där kan du nog vara lugn. Och ang PCP så kan du göra allt som du kan idag utom just öka farten. Om du inte har en bössa på licens då är det ingen skillnad alls.
Helt rätt. Den enklaste parallellen hittar man även den här i Sverige, bara att kolla på vad som hänt och vad som håller på att hända inom fildelningsfrågan.buckshot2000 skrev:Som jag ser det så är eventuella framtida beslut gällande luftvapen som kan komma att uppfattas som inskränkningar av ett flertal hobbyister , mera ett mått på bristande förmåga till engagemang och att organisera sig hos oss utövare.
Vi tar alla rättigheter förgivet och många förstår inte att om inte vi försöker bestämma så kommer det att bli bestämt ÅT oss , vare sig vi vill eller inte.
Små svaga grupper som inte kan organisera sig och inte har ekonomiska medel att bedriva lobbying för blir som regel alltid överkörda , man kan dra paralleller till vadsomhelst , de som sitter på cash får sin sak genomdriven i Bryssel , medans de utan medel kan vara hundrafallt fler men ingen lyssnar på deras svaga röst.
Tomaz skrev:Man kan ju gå över från fallmål till pappfigurer, så att det blir som vanligt fältskytte...
mikebike skrev:Där ser ni, jag var dömd på förhand vid särskjutningen i klassen <10J i Laxå i fjol. Särskjutningsmålet var uppsatt riktigt långt bort och jag var handikappad av en 7,5 J bössa!
mikebike skrev:Tomaz skrev:Man kan ju gå över från fallmål till pappfigurer, så att det blir som vanligt fältskytte...
Apropå fältskytte, där har man nästan alltid olika skjutavstånd för olika vapenklasser....
Tomaz skrev:
Finns ju fältskytte för luftgevär 10m också...För att följa länken så måste du registera dig.
Apropå fältskytte, där har man nästan alltid olika skjutavstånd för olika vapenklasser....
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 27 gäster