Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Watchdog skrev:och det var en j...a skillnad mellan fabrikaten som synes.
Silwer skrev:Hahaha, Jo det är ju det, jag var upplevt exakt likadana saker men här har du ju bara förflyttning av träffpunkten
Viss Gamo ammo kan knappt träffa svart på 25m, de går hur som helst trots snäll bössa.
Watchdog skrev:vilken rackarns skilnad på var/hur och de är ju alla fabrikaten är ju kvalitet ju.
börne skrev:Watchdog skrev:vilken rackarns skilnad på var/hur och de är ju alla fabrikaten är ju kvalitet ju.
Det där kan man även uppleva med samma märke & samma diabol sort, enda skillnad olika tillverknings-batcher att träffläget flyttar sig lite.
Att träffläget skiljer mellan olika sorters diaboler är mer regel än undantag, olika vikt, olika stora osv osv, det har inget med kvaliteten att göra så att säga.
Watchdog skrev:Tackar för den infon..............
Watchdog skrev:Jag vill ha bättre utetemp så jag får börja med ute skyttet och kontakta kapten kamin om de har någon aktivitet och träning!
Silwer skrev:De där tavlorna brukar inte vara nåt vidare i min mening.
Luftpangarn skrev:Härligt Cankiller! Vad hade du för utomhustemperatur? Ser ju rätt soligt ut, men det garanterar ju inte värme, he he.Silwer skrev:De där tavlorna brukar inte vara nåt vidare i min mening.
Men Cankiller har ju fått perfekt runda hål stansade på bilden! Jättekonstigt att du kommenterar på det sättet, till den bilden!?
Sako Finnbear skrev:Blev en tavla för att kontrollskjuta. Sedan blev det plinking på burkar på varierande
avstånd och frihandsskytte.
För att följa länken så måste du registera dig.
För att följa länken så måste du registera dig.
Luftpangarn skrev:
Hördu Sako, med tanke på dina fina tavlor, är inte burkarna vansinnigt stora?!? ;-) Fast olika stöd och avstånd gör ju stor skillnad. Dock, spridningen på 20m jämfört 10m är precis dubbel, rent geometriskt / teoretiskt.
Viktigast är förstås alltid att ha kul! Skall du skjuta något påskägg kanske?
Ett tips är att lägga burkar med botten riktad mot en. Blir litet mer "måltavla" av burkarna.
Sako Finnbear skrev:Burkarna börjar jag plinka på stående. Sedan när dom trillar fortsätter jag på botten och
var som helst det går att träffa dom under tiden dom far längre iväg.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster