Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Så mycket mumsig omelett som går till spillo
Sako Finnbear skrev:Kan konstatera att ett i gräset halvt synligt ägg är lite knivigt att träffa stående utan stöd
på 30m och med friska kastvindar.
börne skrev:Jag är ju van att öva på relativt små mål & på 20m brukar jag använda ett 15mm mål, på 30m ett 25mm mål, på 40m ett 40mm mål. På 50m är det allt från en M8 mutter till en 40mm spinners i sittande FT ställning när jag tränar inför FT tävlingarna & då är det ju inte sittande i bänk med fullt stöd utan man stödjer så gott man kan med hjälp av kroppen. Så ett ägg på 30m är inget konstigt för min del rent storleksmässigt, men i stående är det definitivt tillräckligt svårt.
Det målet som är på denna bilden som brukar stå på 50 meter. M8 muttern & 15mm sockerbiten är inte stora, du kanske inser varför man kör med lite mer förstoring![]()
![]()
Fan du får försöka planera in en lördag när vi blivit vaccinerade & offra en dag i Mörrum & plinka med likasinnade
Sako Finnbear skrev:M8 mutter bör ju vara lite utmaning på 50m.
Sako Finnbear skrev:Har svårt att sitta i olika ställningar p.g.a reumatismen och ledbesvär tyvärr.
Watchdog skrev:Äntligen är skjutbänk färdig och stadig,hawke sidewindern inskjuten och nu är det bara att utetempen ska bli vettig för imorse vaknade jag till drygt en decimeter snö!!!det blev inne pangande på 17 meter och sista tavlan nere blev jag nöjd med på 5 skott!
![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Luftpangarn skrev:Watchdog skrev:Äntligen är skjutbänk färdig och stadig,hawke sidewindern inskjuten och nu är det bara att utetempen ska bli vettig för imorse vaknade jag till drygt en decimeter snö!!!det blev inne pangande på 17 meter och sista tavlan nere blev jag nöjd med på 5 skott!
![]()
För att följa länken så måste du registera dig.
Mycket fin skyttebänk!17 meter inomhus låter som en korridor? Påsktom på folk?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 3 gäster