Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
thorgus skrev:Har vart lite klent med rapporteringen från mig ett tag
gubbe skrev:Fem kilometer promenad till och från stugan.
20-30 snö att pulsa i.
thorgus skrev:Blitt en del löpning denna veckan![]()
börne skrev:Härligt väder idag men för kallt om tassarna för att skjuta så det fick bli en runda på cykeln istället där man kan ha vantarna på![]()
Hade planer på att köra mer stig & lite längre... men jag kom upp från sängvärmen alldeles för sent så det fick bli hemifrån ut mot naturen runt stan & det närmade sig lunch & med diabetes är det bara att ge sig hem & laga käk!
Men det blev i alla fall 20km i solen på varierande underlag, allt från asfalt till stig. Bättre än inget!
Gött med blå himmel & solInget vi är bortskämda med här vintertid, det är normalt en grå tillvara
![]()
Inga problem här då det var slätt & fint men det var lite halt med odubbat på sina ställen då isen från översvämningen bitvis lagt sig som ett lock över stigen!
Edit: Blev en liten tur även idag (söndag) på 13,6km... så det blev 33,6km i helgen, inte speciellt långt men bättre än inget
sälstryparn skrev:Stackars människa som har så lite snö på backen .....
Här är det skinande sol , någon minusgrad och nästan vindstilla
börne skrev:sälstryparn skrev:Stackars människa som har så lite snö på backen .....
Här är det skinande sol , någon minusgrad och nästan vindstilla
Jo det låter bättre än Skånsk vinter, fast jag skulle vilja ha vår nu, det är ju för f*n Mars!
Här är det ingen snö alls nu, eller det ligger ju lite smått kvar i drivor sedan förra veckans "snöoväder" då det kom hela 15cm över en natt![]()
börne skrev:ÄNTLIGEN...
Tittade solen fram,
gubbe skrev:börne skrev:ÄNTLIGEN...
Tittade solen fram,
Ser att våren kommit längre hos, som vanligt,men även här kändes att våren är på gång.
Äntligen.
Tidigt på måndagsmorgonen påbörjade traktorföraren Peder Lundmark det enorma arbetet med att ta bort all snö från den omtyckta fotbollsplanen vid Bräntberget. Men fortfarande på eftermiddagen återstod mycket arbete.
– Jag har inte ens gjort en fjärdedel än. Det är mycket snö, mellan 60 - 80 centimeter som jag måste hantera två gånger eftersom jag inte kan lämna all snö utanför planen, säger Peder.
Efter att Lundmark skottat undan snön från planen måste han transportera den vidare till där det finns plats för snömassorna. Och eftersom det rör sig om mycket snö räknar han med att ha fullt upp hela veckan.
– Om allt går som det ska kanske jag är klar på fredag. Det är ett säkert vårtecken det här.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 6 gäster