Bössa SAG AR1000 16 J
Ammo JSB Exact Heavy 4.52
MTC Viper 10x44
18 meter stående, 11 skott plus 20 skott skjutordning Z.
För att följa länken så måste du registera dig.För att följa länken så måste du registera dig.Jag tyckte vädret verkade rätt ok, dock nollgradigt men... blev bara tvungen att känna litet hur den känns på något längre avstånd. Kände mig litet osäker på första tavlan eftersom jag bara har ett naket kulfång upphängt på en vägg och jag vill inte skjuta genom brädorna och reparera och ha mig. Så första tavlan nöjde jag mig att panga litet på mittpricken, 11 skott blev det. Kulorna tog litet högre än jag väntade mig, försökte köra viss hold-under men det gick sådär. Orkade inte skruva på siktet idag.
Uppmuntrad av att hålla någorlunda samling tänkte jag hinna skjuta en 25-skottare till innan fingrarna frös till is... lyckades nästan men fick ge upp på sista pricken eftersom jag inte kunde känna avtryckarfingret längre. Ett par skott var dessutom farligt nära att missa tavlan som synes men det var inte bössans fel. Första pricken uppe till vänster började riktigt bra men så röck jag till... och så igen.
Mycket nöjd med bössan i denna version. Som sagt, känns som en fullvuxen variant av en Vortek-kittad hw30s, lika lättskjuten men betydligt stabilare i balansen. Dessutom kunde jag skjuta utan hörselskydd utan problem. Kunde lyssna in på djupet i bössan och ja vad kan jag säga... absolut underbart ljudlös och vibrationsfri i mekaniken. Går utmärkt att skjuta med i villaträdgården, tyst och fin bara plonket i kulfånget kan ev störa. Allt som behövs egentligen är en justerbar
bakkappa så är den "ready for action".