Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
har provat extravikter också men vet inte om det gör skillnad.Henno3 skrev:Hmm....ser att du har dubbla vikter framtill. Jag skall nog prova tynga ner pipan framtill också. Jag tycker den är för lätt framtill, och fladdrar för mycket.
Tror det kan bli en serie LP50 ikväll....
Gordon skrev:Man köper pistoler för dyra pengar och så fokuserar man inte på det som gör absolut mest... Greppet. Min fjärde utskrift och nu finns det inte en mm fel någonstans. Kolven är både skränkt och tiltad efter min stora hand . Det finns inte en chans i helsik... att det går att hålla denna på mer en ett sätt. Stödet för avtryckarfingret är dessutom förlängt så att felet vid avtryck blir minimalt, dvs bara fingertoppen som går att röra...Massor av arbete men man gör det en gång sedan så blir det mindre anpassningar beroende på vilken pistol man inhandlar.
Gordon skrev:Skrev ett långt inlägg igår men det har försvunnit... Blir en kort version här istället. Det är en hel del jobb men det tycker jag att det varit värt. Jag tror inte man klarar sig under tre utskrifter första gången och då ligger kostnaden inkl material någonstans mellan 3-4000kr men därefter handlar det om mindre anpassningar och nästkommande kolv till nya vapen blir betydligt billigare.
Henno3 skrev:Japp. Jag och en ny kollega på jobbet skulle provade lite luftpistol här på morgonkvisten.
Nitro skrev:Henno3 skrev:Japp. Jag och en ny kollega på jobbet skulle provade lite luftpistol här på morgonkvisten.
Som grädde på moset så hade ni kanske även lön under tiden.
Det är vad jag kallar för friskvård
Gordon skrev:Man köper pistoler för dyra pengar och så fokuserar man inte på det som gör absolut mest... Greppet.
Henno3 skrev:Har bestämt för mig att en chef har sagt ”man skall ha roligt på jobbet”, och det är otvivelaktigt så att skytte har en lugnande inverkan på själen, samt ingjuter kraft och levnadsmod till den grad att det kan omsättas till tiofaldig konstruktivitet och kraft inom yrket! Således en win win situation!
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 19 gäster