Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Beangan skrev:
Nu kan jag justera kindstödet bäst fan jag vill
POS skrev:Ett par stycken har frågat om min hållare så här kommer lite fler bilder hur jag gjort.
Som fästpunkt mot kikaren har jag en liten weawer-skena köpt på ebay.
För att få fast min hållare i weawer-skenan använde jag en sån som på bilden, finns också på ebay men jag har fått men några när jag köpt bipods.
Lite osäker på vad dom heter...
Ett hårt mobilskal fastlimmat på en vinkel av aluminium som jag skruvat fast i en C-skena
C-skenan gör att allt går att justera i längsled, nu är den lite onödigt lång så jag ska nog kapa den lite.
En bit aluminiumrör med självhäftande tygtejp på fungerar som solskydd på okularet, utan det kan bilden lätt bli för ljus.
marhol skrev:Tröttnat på att skruva på och av olika fyllnipplar på mitt fyllkit hela tiden, beroende på vilken bössa man vill panga med.
Så idag gjorde jag det som jag tänkt göra i flera år men inte blivit av helt enkelt. Svarvade två foster-hanar att skruva fast mina fyllnipplar i.
Orkade bara göra två men den tredje blir nog klar vilket år som helst.
På fyllkitet har jag en foster-hona då...
Laredo skrev:Jamen det är ju så jävla långt in i tuben, typ 15-20 cm, når verktyget? Funderar på att ta Dremmeln o en så stor slipkula som går in genom hålet å köra på fri hand i skarven...
börne skrev:Finns ju annars smidigare saker... För att följa länken så måste du registera dig.
Perkla skrev:men min kan inte stå.. humpff.. tuben alltså..
börne skrev:Perkla skrev:men min kan inte stå.. humpff.. tuben alltså..
Blackpowder skrev:Kapat och gängat Blaserpipor M15x1,0 samt tillverkat 2st gängskydd.
För att följa länken så måste du registera dig.
M.Broden skrev:hade en bit bänkskiva över så byggde ihop ett vapenställ då jag saknat nått att ställa vapnen i när man skruvar.
Perkla skrev:M.Broden skrev:hade en bit bänkskiva över så byggde ihop ett vapenställ då jag saknat nått att ställa vapnen i när man skruvar.
Fan vad fint det blev.. :D
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 24 gäster