Bössa SAG AR1000 16J
Sikte Hawke Airmax 30 8-32x50
Ammo Crosman Premier Lite
18 m
FT-ställningar sitt & stå
För att följa länken så måste du registera dig.Första tavlan 18m sittande
FT, 32x förstoring. Kände viss vanmakt och tvivlade på att den här bössan är värt att nöta vidare med... träffbilder svårt att tala om det var verkligen "all over the place" trots minutiöst noga med skjutställning och avfyrning.
Tog en paus på en halvtimme, tände grillen och donade litet.
För att följa länken så måste du registera dig.På det igen, andra tavlan. Nu började det samla ihop sig och jag känner igen bössan. Inte perfekt, gjorde en del missar som jag kunde följa på tavlorna så det är typ "operatörsfel" mest. Samma som ovan, 18 m sittande
FT 32x förstoring. Inte pillat på sikte eller något alls. Jag gissar att det kan ha berott på att jag tar en 23 grader inomhusvarm bössa ut i 12 grader och att det händer litet saker pga detta tills riggens alla komponenter antagit utomhustemp. Men jag vet ju inte säkert såklart, får testa detta mer.
För att följa länken så måste du registera dig.Avslutade med 18m stående, 18x förstoring. Kändes stabilt och bra, kände att träffarna satt där de borde med tanke på att jag vinglade litet ibland och tappade ner några skott onödigt mycket. På de sista två nedersta deltavlorna hade jag Topgunn, sonen och hans tjej som åskådare och vi simulerade att det var särskjutning på VM och inget vanligt jäkla bakgårdsskytte... lustigt nog kände jag pulsen öka

Men jag känner mig helt säker på att det ska gå att få in alla i det svarta både på detta avstånd och på 25 meter med kinapangen, bara att nöta vidare