Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Silwer skrev:Vad är det flåör omrpde, ör det ilika stigar o sp i skogen, verkar som söderut finns mycket sånt
Sako Finnbear skrev:Äspet är också fint.
börne skrev:Sako Finnbear skrev:Äspet är också fint.
Finns enormt mycket i Skåne. Kan säga att Stenshuvud är nice men långt från nr 1 för egen del, alldeles för välkänt & packat med folk. Man får ju knappt en p-plats en varm vår/sommardag.
Trevligare att leta sig till dom mindre kända ställena & guldkornen.
Silwer skrev:Ni har trevligare öppna skogar pga mycket mer lövträd det gör i sig att det blir framkomligt.
Hör tog de död på ekar mm då det skulle odlas skräp som gran osv så egentligen såg det inte ut såhär för 200 år sen utan barrträd har kraftigt inplanterats tyvärr.
Det skulle vara sånt virke då, nu orkar de inte vänta så det blir massa av det mest ev ruttna granar som ligger omkull.
Så just där har ni tur och jag kan inte anmärka på Skånes platthet då det är så just här med därav bonnland, väldigt platt och förr uppodlat in till Uppsala, en jättestor slätt.
Det ör väl som Selma Lagerlöf beskrev Uppland, landsdelen som fick det som de andra skänkte det.
Men nu ska jag lugna mig med filsofierna kanske haha, fint område iaf.
börne skrev:Blev 3 mil på cykeln idag i den helt underbara sommarvärmen... upp mot 24° idag![]()
Blev en liten skön paus i skuggan under ekarna.
För att följa länken så måste du registera dig.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster