Efter det femte siktet som jag provar till min junior så börjar träffbilderna äntligen komma

. Det sikte jag har på nu är ett nikko stirling diamond nighteater 4-16x50. Och idag när jag kontrollerade det så konstaterade jag att paralaxen inte var 10 yards som utlovat utan snarare 10.3-10.5 meter för man får inte till skärpan helt perfekt på 10m, dock så står riktmedelet mer eller mindre helt stilla så nu funkar det att skjuta med skrället.
här kommer en femskottsserie med JSB Express 4.52, efter inskjutning med Diabolo sport
För att följa länken så måste du registera dig.här en annan femskottsserie efter att jag snabbt hade fått skjuta in bössan igen för att jag tog av kikarsiktet då det inte satt fullständigt rakt monterat, så denna kan nog förbättras ytterligare. Ammon är H&N Diabolo Sport 4.50
För att följa länken så måste du registera dig.Alla serierna är skjutna sittandes med full stöd

Får hoppas att Thomaz inte tycker att det är fel på bössan fortfarande, men det är ju klart möjligt att en bättre smörjning kan få bössan ännu mera välskjutande