Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Leopold skrev:men allra helst skulle jag önska fler inspel från dessa (bla grenledaren)
Leopold skrev:Det känns som - men har inga siffror på - att det är en växande verksamhet i Mörrums Skyttegille. Rätta mig om jag har fel men på senare tid har det vid flera tillfällen varit så mycket folk i skjuthallen på 50m-banan att man knappt fått plats de lördagar jag/vi varit där, det är en grej som gett mig intrycket av en växande verksamhet.
Jag är nyfiken på vad det är för faktorer som ni tror har bidragit till detta! Själv bor jag litet för långt ifrån och kommer inte så ofta till Mörrums SG (för att inte tala om PLVK!) så jag skulle vilja höra av er som är mer aktiva vad ni tror är viktigt för att dra till sig nya skyttar.
Helt olika klubbar, helt olika framgångsrecept men all input behövs för att hitta fram till idealsituationen av en bred folksport (i alla fall är det min vision på sikt...).
Shoot!
Fråga 1. Hur fasen bar ni er åt egentligen för att skapa PLVKs nuvarande verksamhet, respektive Mörrums SG´s? Var det svårt?
Larzzon skrev:Några reflektioner...
FT växer sakta tack vare riktiga entusiaster och eldsjälar.
Man kan redan idag prova på FT med enkel utrustning. De som tycker det är roligt kommer för eller senare att skaffa bättre prylar.
Jag vet inte hur många gånger jag har blivit hånad av bland annat jägare för att jag inte har någon riktig bössa, jag tolkar det som att de inte är intresserade av luftgevär.
Det fåtal människor som tycker att trösklarna är för höga idag kommer troligtvis inte dyka upp ändå.
Larzzon skrev:hur långt är ett snöre tex.
Larzzon skrev:börne skrev:hur långt är ett snöre tex.
Kapten Kamin skrev:Leopold skrev:men allra helst skulle jag önska fler inspel från dessa (bla grenledaren)
Jag är grenledare för FT. Om det ska arrangeras nåt annat än just FT, så har jag lika lite/mycket att säga till om som vem som helst. Arrangerande klubb har fritt fram att ha vilka klasser dom vill i sin tävling, det enda att tänka på är att om tävlingen ska bli sanktionerad av förbundet och vara rankinggrundande, så måste de vanliga klasserna finna med.
Jag kommer gärna med HW30:n och skjuter även denna "enklare" klass... Fast jag har ju en stock som bygger rätt mycket nedåt... Inbyggd hamster så att säga.... Skulle det va OK?
Hur kommer det att funka med klubbmedlemskap?
Försäkring för skytten? Detta är ju ett problem även i dag med debutantklassen.. (Vilket för övrigt är ett jättebra namn.)
Finns klassen med på en tävling under förbundets flagg, så ska ju "start-pengen" in.
Namn med "Jakt/Jägar", etc ska nog undvikas inom sportskytteförbundets tävlingar.. Finns alltid nån som stör sig ...![]()
Det finns lite att tänka på, men som sagt, det är upp till arrangerande klubb att bestämma vilka klasser man vill ha.
Luftpangarn skrev:Jag vet inte om jag har rätt, men jag uppfattar skidskytte som en icensatt av jakt i snö.
Larzzon skrev:Luftpangarn skrev:Jag vet inte om jag har rätt, men jag uppfattar skidskytte som en icensatt av jakt i snö.
Skidskytte är en militäridrott och har inte med jakt att göra utan man tränade inför vinterkrig.
Larzzon skrev:Några reflektioner...
FT växer sakta tack vare riktiga entusiaster och eldsjälar.
Man kan redan idag prova på FT med enkel utrustning. De som tycker det är roligt kommer för eller senare att skaffa bättre prylar.
Jag vet inte hur många gånger jag har blivit hånad av bland annat jägare för att jag inte har någon riktig bössa, jag tolkar det som att de inte är intresserade av luftgevär.
Det fåtal människor som tycker att trösklarna är för höga idag kommer troligtvis inte dyka upp ändå.
Luftpangarn skrev:Jag tycker ett namn anknytet till jakt är viktigt.
Blackpowder skrev:Det där har du missuppfattat helt!, jag hånar dig inte för att du inte har någon krutbössa... jag hånar dig för att du köpt en HATSAN
Larzzon skrev:Blackpowder skrev:Det där har du missuppfattat helt!, jag hånar dig inte för att du inte har någon krutbössa... jag hånar dig för att du köpt en HATSAN
Tyvärr en tråkig inställning. Vi har potentiella skyttar som inte vågar dyka upp för de inte har en tillräckligt "fin" bössa.
börne skrev:Larzzon skrev:Blackpowder skrev:Det där har du missuppfattat helt!, jag hånar dig inte för att du inte har någon krutbössa... jag hånar dig för att du köpt en HATSAN
Tyvärr en tråkig inställning. Vi har potentiella skyttar som inte vågar dyka upp för de inte har en tillräckligt "fin" bössa.
Faktiskt lite förvånad över det ingget från Blackpowder, han är ju en vis man normalt sett, tror det var menat som ett skämt men sjukt opassande i en tråd där vi försöker finna nåt som lockar dom med enklare prylar!!
Det Marsi skriver är en stor del i varför folk hellre sitter hemma, vi är rätt osociala vi Svenskar.
Själv förstår jag inte varför man sitter själv & skjuter, då hade jag aldrig fortsatt, mycket trevligare att komma hemifrån & leka med likasinnade, men vi är ju individer som gillar olika saker så inget konstigt.
Inte heller många som inte brukar vara med på tävlingar som jublat över en enklare klass i denna tråd
Blackpowder skrev:Jag om någon välkomnar alla nya skyttar, och är positiv till nya idéer som kan locka fler nya luftvapenskyttar!
Alla luftvapenmärken är välkomna!
börne skrev:[Inte heller många som inte brukar vara med på tävlingar som jublat över en enklare klass i denna tråd
Marsi skrev:Kommer i alla fall troligen köra debutant nästa säsong om det kommer på en helg då man inte är upplåst på annat.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Captain Beefheart och 5 gäster