Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
dano_swe skrev:sfe, denna kanske kan vara något för dig med tanke på din profilbild.![]()
Lade ner mycket mer tid på den här låten.
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Den där är lysande enkel Larzzon, visst inte så justerbar som jag själv önskar, men en enkel & billig början. Hade ju en fast hamster på min första tiden & bara det gör mycket
Svart skrev:mikebike: Snyggt!
Som knivbyggare och allmänt gammaldags vill jag dock slå ett slag för den gamla vidskepelsen att aldrig ge bort en kniv (eller annat eggverktyg) då det kan betyda otur. Jag brukar be att få en krona i betalning för att hålla oturen borta
sfe skrev: Hur kommer oturen att se ut? Bara så att jag vet.
sfe skrev:De flesta av mina stämjärn, några av hyvlarna, några knivar, alla yxor, lien, och kanske nåt mer har jag fått i arv/gåva. Hur kommer oturen att se ut? Bara så att jag vet.
Svart skrev:Jag tycker det är en fin tradition
gubbe skrev:Fina grejer du gör mikebike
börne skrev:gubbe skrev:Fina grejer du gör mikebike
Enkelt när man har tillgång till svarv & fräs, det borde alla vapenägare ha
Nitro skrev:börne skrev:gubbe skrev:Fina grejer du gör mikebike
Enkelt när man har tillgång till svarv & fräs, det borde alla vapenägare ha
Tveksamt, det krävs nog lite kunskap också hur man ska använda prylarna. Tvivlar på att jag fixat det om jag haft dessa maskiner.
Jag har numera ett riktigt riktställ, men använde en gammal framgaffel (upp och ner) som jag svetsade fast i en platta. Lite trångt för bakhjul, men fungerade. Å andra sidan är riktställ så billiga idag att det är bara köpa om man håller på med denna sport...Larzzon skrev:Det fick bli riktning i ramen istället. Enda fördelen med fälgbromsar är att de är bra som riktmärke vid dessa operationer...
Jag hade ju hoppats på att detta stativ skulle ge en mer angenäm arbetsställning, men det får väl bli polerstativ istället.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster