Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Blackpowder skrev:Improviserade fallmål
börne skrev:Blackpowder skrev:Improviserade fallmål
Du brukar ju låna några mål av Mörrums Skyttegille men det var inte riktigt läge denna gång när SM var på G & målen skulle gås igenom![]()
Men det där ser ju så enkelt ut att det är genialiskt
Luftpangarn skrev: Blir ganska praktiskt och snyggt att kunna skjuta för locket, och lägga på hyllan,
Kapten Kamin skrev: måste säga att jag blev riktigt glad över resultatet.
Kapten Kamin skrev:Jag har gjort ett första försök att tillverka en egen kniv
Nitro skrev:Kapten Kamin skrev:Jag har gjort ett första försök att tillverka en egen kniv
Det var inget dåligt första försök, du ska kanske byta karriär.![]()
Riktigt snyggt och proffsigt.
Kapten Kamin skrev:Blev klar med slidan idag..
För att följa länken så måste du registera dig.
gubbe skrev:Kapten Kamin skrev:Blev klar med slidan idag..
Vilken fart. Imponerande.
densvenske skrev:Tog upp mitt gamla projekt med automål vi får väl se var vi hamnar denna gången koden verkar funka iaf
densvenske skrev:Tog upp mitt gamla projekt med automål vi får väl se var vi hamnar denna gången koden verkar funka iaf
jerico skrev:Vad är syftet med ditt bygge? Ska du resa något annat än en papptavla?
Jag ska börja titta på en portabel "linbana" för "älg skytte" med arduino och ett 360 servo....
Jag är en arduino nörd och går genast igång på skoj byggenVet ifan vad som är roligast att skjuta eller att bygga mål av olika slag med diverse styrning till....
densvenske skrev:jerico skrev:Vad är syftet med ditt bygge? Ska du resa något annat än en papptavla?
Jag ska börja titta på en portabel "linbana" för "älg skytte" med arduino och ett 360 servo....
Jag är en arduino nörd och går genast igång på skoj byggenVet ifan vad som är roligast att skjuta eller att bygga mål av olika slag med diverse styrning till....
Tanken är att resa ett ft mål dock verkar servon vara för klen. Kul att någon har koll på sånt här en annan är bara en glad amatör!
Börne målet är väl att kunna ha de inne. Och ja få ner storleken om de går och sen med raspberry kan man ju leka lite mer om man skulle vilja
jerico skrev:densvenske skrev:jerico skrev:Vad är syftet med ditt bygge? Ska du resa något annat än en papptavla?
Tanken är att resa ett ft mål dock verkar servon vara för klen. Kul att någon har koll på sånt här en annan är bara en glad amatör!
Börne målet är väl att kunna ha de inne. Och ja få ner storleken om de går och sen med raspberry kan man ju leka lite mer om man skulle vilja
Har du tillgång till en 3D skrivare? I så fall skulle du kunna kika på ett 360 servo (du kan använda det som en vanlig motor). Men en 3d skrivare kan du göra ett hjul att snurra linan på och när målet är rest så "backar" du ut linan igen. Det borde du kunna göra ganska enkelt med ett arduino kort. Lägg till en liten brytare som talar om när målet är fällt och en delay rad som talar om hur länge målet ska ligga innan det reser på sig.
Servo finns på kjell.com För att följa länken så måste du registera dig.
Och har du inte sysslat med arduino så kan jag varmt rekommendera deras egna "startpaket" För att följa länken så måste du registera dig.
Korten är inte så dyra och det är ganska lite elektronik du behöver runt om så länge det är servon du använder.
Jag kör 2 servon till mitt "slumpmål"
Arduino kortet sitter i den röda lådan och drivs med en powerbank via USB kabel.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster