Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Bsa_Airsporter skrev:glöm inte cal .20 5,05mmTheoben och Bsa har många PCP'er i denna kaliber.
Dasbot skrev:En sak som jag upptäckte! Materialet i kulan. Det finns Koppar kulor men koppar är hårdare än Bly så med en räfflad pipa så minskar Joulen en del med Koppar kulor.
underljudsförbud skrev:Dasbot skrev:En sak som jag upptäckte! Materialet i kulan. Det finns Koppar kulor men koppar är hårdare än Bly så med en räfflad pipa så minskar Joulen en del med Koppar kulor.
koppar och zink kulor är bara bra när man ska penetrera typ plåtburkar eller tunn masonit , plywood
koppar och zink , är dessutom ofta ren skit för slantarna , på många sätt
Dasbot skrev:En sak som jag upptäckte! Materialet i kulan. Det finns Koppar kulor men koppar är hårdare än Bly så med en räfflad pipa så minskar Joulen en del med Koppar kulor.
Megaklant skrev:Kort sagt "precision is king"!
Megaklant skrev:Många nybörjare stirrar sig blinda på kraft/hastighet.
Men det är ju så att kraft/hastighet spelar mindre roll och att verkligen kunna träffa det man siktar på är allt.
Kort sagt "precision is king"!
Nitro skrev:underljudsförbud skrev:Dasbot skrev:En sak som jag upptäckte! Materialet i kulan. Det finns Koppar kulor men koppar är hårdare än Bly så med en räfflad pipa så minskar Joulen en del med Koppar kulor.
koppar och zink kulor är bara bra när man ska penetrera typ plåtburkar eller tunn masonit , plywood
koppar och zink , är dessutom ofta ren skit för slantarna , på många sätt
Penetrera plåtburkar eller vanlig masonit fungerar utmärkt även med blykulor i .177 och 10J upp till 50m har jag sett.
Dock inte plywood, det krävs mer kraft för det.
börne skrev:Varför är det kul att göra hål i saker![]()
Mina skjutmål vilket oftast är spinners i nån form vill jag ska hålla länge så det bara är att panga på. Händer väl att det slängs ut en läskburk nån gång då & då på klubben som peppras av några av oss till oigenkännlighet men det roliga varar rätt kort innan man tröttnat på det.
Vad skjuter ni som vill skjuta hål i saker på för nåt?
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster