Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Hur stödjer du bössan?
Stor skillnad på en fjäderbössa med dubbelverkande rekyl mot en krutbössa.
Sen en annan grej är att bara för att en viss JSB gått bra så kan det dessutom skilja en hel del på olika batcher, hittar man en som går riktigt bra så är ett tips att köpa många av just den batchen.
niklassthlm skrev:Hej alla, blir lite knäpp snart. Köpte hw97 kitt från hurricane, köpte även jsb test diaboler, testar lite grupper, 25 meter, den sköt fantastiskt fint med JSB Exact Jumbo (5.51), 1,030 g, 15,89 gr, från bänk med skjutstöd 7-13 mm grupper, 6 grupper, öppnade ordentligt med 5.52, 20-50 mm, större efter skottställning då träff läget skiljer sig markant. beställde ask med 5.51 och började skottställa ordentligt. Helt hopplöst att få ihop grupperna igen, grupper på 15-35mm. träff läget vandrar från hö till vänster och tillbaka och upp och ner från riktpunkt. Testar 5.52 mm igen men helt inkonsekventa resultat.
Misstänker montaget av kikaren, skruvar av o på igen, nogrannt, hjälper ej. Tar isär bössan o torkar av en del fett från bla fjäder o sätter ihop, ingen skillnad
Har kört igenom 4-5 sorter på diaboler till, får till hyffsad serie ibland men..
Nu tror jag på kikarsiktet, jag tror inte att det är skottfast alt att ngt gått fel när jag skruvat.
Tips? Jag tror inte det är jag, van skytt, dock krut iofs men skjuter alla dessa serier från riktigt bra stöd.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster