Anonymous
Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
börne skrev:Har en Stiga Zenith Super som farsan köpte ny 1965. Super hade alla prylar man kunde få till dom, fanns tre varianter om jag minns rätt var det Zenith, Zenith Master & Zenith Super.
Skrivit i en tråd tidigare om den. Var ju Ungerska Relum Tellly omdöpta här i Sverige inköpta av Stiga.
börne skrev:Det vet jag inte… är ju räfflad pipa![]()
Här är farsans gamla bössa han köpte då han va 15.
Har lackat om stocken då lacken var lite skadad men absolut i fint skick även innan.
För att följa länken så måste du registera dig.
börne skrev:Har en Stiga Zenith Super som farsan köpte ny 1965. Super hade alla prylar man kunde få till dom, fanns tre varianter om jag minns rätt var det Zenith, Zenith Master & Zenith Super.
Skrivit i en tråd tidigare om den. Var ju Ungerska Relum Tellly omdöpta här i Sverige inköpta av Stiga.
dorro skrev:börne skrev:Har en Stiga Zenith Super som farsan köpte ny 1965. Super hade alla prylar man kunde få till dom, fanns tre varianter om jag minns rätt var det Zenith, Zenith Master & Zenith Super.
Har för mig att min var stämplad "sport", men det är ju femtio år sedan så jag kan minnas fel...
börne skrev:dorro skrev:börne skrev:Har en Stiga Zenith Super som farsan köpte ny 1965. Super hade alla prylar man kunde få till dom, fanns tre varianter om jag minns rätt var det Zenith, Zenith Master & Zenith Super.
Har för mig att min var stämplad "sport", men det är ju femtio år sedan så jag kan minnas fel...
Kan ha varit Sport, Master Super. Fan dom bilderna jag la in med dom olika modellerna & sprängskiss är kass numera & minns inte alls var jag hittade dom![]()
Det inlägget är 8 år gammalt såg jag.
dorro skrev:Kolven på Zenit Sport hade inte kindstöd och den var ljusare, förmodligen bok.

Silwer skrev:Här liknar det nåt, tala om klassiker och såg priset 1800 för en 300S låter nu lite men jämför priset mot de andra.
Men det visar också hur FWB spreds i Sverige, på min skola var de dock äldre, jag vet då jag har en manual från en av dem.
Sen blev de lånebössir, men SSP 600 serien såldes även de om än inte i lika stor mängd till svenska klubbar.
Under 99ral var svenska landslaget utrustade med RSS PCP, de bygdes av AA och hette RN10.
De floppade inom match som varit svårt att tagit sig i som en tillverkare utanför de vanliga.
Nu är jag långrandig men just AA pro Target gav sig 7istället på FT och blev en succé, väldigt mycket kvar till modern tid.
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster