Välkommen Gäst
Moderatorer: Leopold, Nitro, atte69
Captain Beefheart skrev:Nej dom är inte så tunga, den modellen som du visar har också en motvikt (den svarta bollen). Jag är för konstruktiv kritik och vill gärna ha tips och rådJag ska försöka filma den in action utomhus.
Luftpangarn skrev:Jag gjorde en extrem enkel variant för några år sedan, som man kan hänga på sin gevärspipa.
Men jag förstår inte riktigt varför man använder trippelkombinationen propeller + flöjel + "svans"/ vimpel? :roll:
XY1 skrev:Flöjen visar vindriktning (skall ha olika färg på sidorna), propellern visar vindhastigheten/styrkan, vimpeln visar om vinden är ökande eller avtagande.
Captain Beefheart skrev:För att följa länken så måste du registera dig.
Captain Beefheart skrev:Tack för informationen!Det blir alltså som vanligt, gör om gör rätt
[/quote]Luftpangarn skrev:Tycker inte det verkar som du behöver göra om någonting!? (Jag kan förståss inte ha någon åsikt om friktion i lagringarna, men det utgår jag ifrån att du löst!) Har man 2-3 sådana på 50m, har man nog gränsen för information, man klarar använda?! (En vid skjutplats, en halvvägs, en vid målet, tänker jag?)
XY1 skrev:Här är en länk till Steward Elliot (ett tungt namn inom Benchrest) som beskriver flaggor och användning på ett bra sätt.
För att följa länken så måste du registera dig.
Hur många flaggor man använder beror, vid tävling, ofta på hur många man hinner ställa ut då man har en ganska kort tid på sig att ställa ordning bänk och flaggor.
Här är en film från EM/VM i Plzen 2013 då vi hade fina placeringar från våra kompisar på forumet.
Captain Beefheart skrev:
- Kod: Markera allt
Här är en film från EM/VM i Plzen 2013 då vi hade fina placeringar från våra kompisar på forumet.
Ja, nu förstår jag varför flaggorna inte får vara för stora. Han som sitter längst till vänster mot väggen får ju rätt annorlunda vindförhållanden än dom i mitten, får han fördel eller nackdel? Det här är ju rätt komplicerat.......
Återgå till Övrigt, luftvapenrelaterat
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 12 gäster